Wiedźmin 2 w wersji na Xbox 360 podbija Japonię
Produkcja spółki CD Projekt RED, notowanego na warszawskiej giełdzie producenta gier, 23 sierpnia zadebiutuje w Japonii.
Wejście na ten azjatycki rynek poprzedza nagroda Platinium Award - od wpływowego japońskiego pisma o grach wideo Famitsu.
Japoński rynek gier należy do najstarszych i największych na świecie, jednak do tej pory większość tytułów, które odnosiły na nim sukces to rodzime produkcje. W przypadku Wiedźmina 2 w wersji na Xbox 360 odbiór jest jednak bardzo dobry. Recenzenci najpopularniejszego japońskiego pisma o grach wideo - Famitsu - przyznali tytułowi stworzonemu przez CD Projekt RED nagrodę Platinum Award. Podobnym osiągnięciem może pochwalić się niewiele gier zachodnich producentów.
"Świetne przyjęcie Wiedźmina 2 w Japonii jest dla nas bardzo pozytywną wiadomością" - mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt RED. "To bardzo specyficzny rynek, na którym trudno jest zaistnieć zachodnim tytułom. Musimy też pamiętać, że to nasz konsolowy debiut w Japonii. Z tego powodu cały czas bazowaliśmy na ostrożnych oczekiwaniach odnośnie wielkości sprzedaży. Kluczowa jest budowa naszej pozycji i świadomości marki na tym rynku" - dodaje Piotr Nielubowicz.
W ciągu niespełna 5 lat od debiutu serii, obie części Wiedźmina stworzone przez polskie studio sprzedały się na całym świecie w ponad 4 mln egzemplarzy. CD Projekt RED cały czas pracuje intensywnie nad dalszym zwiększeniem sprzedaży.
Wiedźmin 2, dostępny na komputery PC i konsolę Xbox 360, jesienią zadebiutuje także na komputerach Apple.
(Informacja prasowa)