Więcej pamięci - tego oczekują twórcy od nowych konsol
Sony i Microsoft milczą na temat specyfikacji kolejnej generacji swoich platform. Wiemy jednak, co chcieliby zobaczyć w nich twórcy gier.
Deweloperzy ostatnio bardzo często wypowiadają się na temat nowej generacji konsol. Wszystko dlatego, że powoli widać zużycie PS3 i Xboksa 360, które nie dorównują średniej klasy komputerom osobistym.
Dyskusja nabrała tempa również ze względu na pokazane w marcu techniczne demo Samaritan, czyli nowej wersji Unreal Engine 3 wzbogaconej o wsparcie DirectX 11. Jeśli nie mieliście okazji zobaczyć, na samym dole informacji znajdziecie odpowiedni filmik.
Dziennikarze portalu CVG.com zapytali więc twórców ze studia Epic Games, co powinny mieć PS4 i Xbox 720. "Zasadniczo Samaritan był naszą prośbą skierowaną w stronę producentów konsol - to właśnie chcemy zrobić. Niestety tak naprawdę nie wiemy nic na temat następcy PS3 i Xboksa 360" - twierdzi Mike Gamble, szef europejskiego oddziału Epic.
Z kolei level designer Alan Willard dodaje: "Zawsze jest taka sama zagadka, bo nikt nie ma wiedzy na temat nowego sprzętu, dopóki sami jego twórcy nie powiedzą 'to nasze minimalne wymagania'. Do tego czasu musimy cierpliwie czekać".
Jednak Mike Gamble postanowił podzielić się swoją opinią na temat tego, jak powinna wyglądać kolejna generacja konsol. "Najważniejszym wnioskiem z naszych dotychczasowych prac jest to, że nowe konsole muszą dysponować większą ilością pamięci" - mówi Gamble. Przytakuje mu przy tym Alan Willard.
"Tak, to jest coś co lobbowaliśmy w przypadku PS3 i Xboksa 360. Powiedzieliśmy wtedy: 'Patrzcie, to jest coś, co możemy zrobić z tym, a to jest coś, co możemy zrobić z tamtym. Dajcie nam więcej pamięci to zrobimy lepsze gry'. To było dla nas zwycięstwo i tym samym dało możliwość pracy na mocniejszej platformie" - dodaje Alan Willard.
PlayStation 3 ma 256MB XDR DRAM pamięci operacyjnej i 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, z kolei Xbox 360 oferuje 512 MB GDDR3 RAM (współdzielona z procesorem głównym i układem graficznym).
Według twórców ze studia Epic Games zwiększenie pamięci nie oznacza jednocześnie, że gracze otrzymają foto-realistyczną grafikę. To nie jest zadanie dla gier. "Postacie w Gears of War wyglądają wspaniale. Nie są foto-realistyczne, bo takie nigdy nie miały być. Mają być za to interesujące, zabawne i przede wszystkim powinny stanowić doskonałą zawartość całej gry" - podkreśla na koniec Willard.
Poniżej zapowiadana prezentacja dema Samaritan, czyli Unreal Engine 3 przy wsparciu DirectX 11: