Twórcy Gears of War ograniczeni przez Xboksa 360

Gears of War 3 powstaje na obecną generację konsol, czyli Xboksa 360. Jeśli sprzęt ten byłby mocniejszy to gra wyglądałaby jak film. Tak twierdzi producent wymienionego tytułu.

Xbox 360 i PS3 są już ponad pięć lat na rynku i nic dziwnego, że twórcy narzekają na ograniczone możliwości tych konsol. Technologia idzie bowiem szybko do przodu i dobrym przykładem może być tutaj chociażby silnik graficzny Unreal Engine 3. Jak twierdzi Mark Rain z Epic Games - studio odpowiedzialne za serię Gears of War, jego produkcja ma najlepsze filmiki ze wszystkich gier, ale całość mogłaby wyglądać dużo lepiej.

"W naszych grach jest sporo filmików i są one najlepsze" - zaczyna swoją wypowiedź Mark Rain. "Nasza technologia wykorzystywana jest także w innych dziedzinach" - dodaje. "Grałem w Gears of War 3 i jedyna rzecz jaka nas ogranicza w tym, żeby ta produkcja wyglądała jak film to Xbox 360, oczywiście biorąc pod uwagę rozgrywkę w czasie rzeczywistym. Musieliśmy więc ograniczyć się do 30 klatek na sekundę" - zwierza się producent w rozmowie dla magazynu Edge.

Reklama

Nie tylko Epic czuje się ograniczone

Przypomnijmy, że podobny zabieg musiało zastosować DICE ze swoim Battlefield 3 w wersji na PS3 i Xboksa 360. Liczba klatek animacji została ograniczona do 30 i aby gra zachowała płynność zmniejszono także rozdzielczość do 720p w porównaniu do tego, co będzie dostępne na PC.

Jednak mimo takich trików, według Marka Raina obecna technologia pozwala na tworzenie dużo lepiej wyglądających gier.

"Narzędzia którymi dysponujemy dają możliwość stworzenia czegoś takiego jak widzieliście w Samaritan. Nie widziałem jeszcze nikogo, kto potrafiłby robić podobne rzeczy" - dodaje producent.

Poniżej przedstawiamy filmik pokazujący możliwości ulepszonego silnika graficznego Unreal Engine 3 o którym mowa. Jest on tworzony przez Epic Games i według producenta będzie przyszłością jeśli chodzi o konsole kolejnej generacji.

Prezentacja ulepszonego silnika graficznego Unreal Engine 3:

"Właśnie wdrażamy nowe funkcje do Unreal Engine 3, jednak nie wiemy jak będą wyglądać konsole nowej generacji, kiedy się pojawią i jaką moc będą miały lub też jak duży będzie skok jakościowy, trudno teraz odpowiedzieć na takie wątpliwości" - stwierdza dalej Mark Rain.

"Jeśli jednak nowa generacja konsol będzie oparta o DX11, to mogę stwierdzić, że UE3 już potrafi to wszystko" - komentuje na koniec.

Obecnie Sony i Microsoft nie wypowiadają się na temat kolejnej generacji konsol. Graczom pozostaje zatem korzystać z tego, co obecnie jest na rynku. Według niektórych wieści, nowego Xboksa, czy PlayStation zobaczymy najwcześniej za dwa lata.

Z kolei jeśli chodzi o Gears of War 3 o którym mówił Mike Rain, to produkcja ta ukaże się już we wrześniu tego roku na Xboksa 360. Mimo tego, że nie wykorzystuje wszystkich "bajerów" jakie obecnie można wdrożyć za pomocą ulepszonej wersji Unreal Engine 3, to i tak prezentuje się znakomicie.

Fragment rozgrywki z demonstracyjnej wersji gry Gears of War 3:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: xbox 360
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy