Spory sukces Bastionu
Na rynku gier wideo jest coraz więcej miejsca dla tytułów niskobudżetowych, w których liczą się dobre pomysły, a nie wielka kasa i nowoczesna technologia. Takich jak Bastion.
Supergiant Games, studio twórców Bastionu, poinformowało właśnie, że gra sprzedała się już w liczbie pół miliona kopii. Półmilionową granicę udało się przekroczyć w ubiegłym tygodniu, zaledwie pięć miesięcy po premierze w usłudze Xbox LIVE.
Bastion został wydany wyłącznie w formie cyfrowej. Od lipca gra jest dostępna w usłudze Xbox LIVE, a od sierpnia także na Steamie (w przypadku wersji na pecety). Od minionego miesiąca można w nią zagrać również w przeglądarce internetowej Google Chrome (poprzez usługę Chrome Web Store).
Greg Kasavin, autor scenariusza i dyrektor kreatywny Bastionu, powiedział, że świąteczna sprzedaż gry na Steamie i w Xbox LIVE "uniosła zespół ponad szczyt".
"Jesteśmy szczęśliwi, że zebraliśmy tak wielu graczy i zdobyliśmy pozycję wyjściową do tworzenia kolejnych gier na naszych własnych warunkach" - kontynuuje autor scenariusza Bastionu.
"Kiedy rozpoczynaliśmy prace nad Bastionem, taka liczba sprzedanych kopii była dla nas astronomiczna, więc to wspaniałe uczucie, osiągnąć taki pułap. To pokazuje, że wielu ludziom podoba się to, co robimy, i że chcą oni, abyśmy robili to dalej. A to jest piękne, ponieważ planujemy trzymać się dalej jako drużyna i pracować dalej" - dodaje Kasavin.
Bastion to jedna z najlepiej ocenianych gier ubiegłego roku. To bajecznie kolorowe RPG akcji uzyskało w portalu Metacritic średnią ocen na poziomie 86-87/100 i śmiało może konkurować z wysokobudżetowymi produkcjami.