Przenieśliśmy się na konsole z powodu piractwa
Jeszcze kilka lat temu studio Epic Games było ekipą nastawioną wyłącznie na gry pecetowe. W ostatnim jednak czasie firma tworzy produkcje, które trafiają wyłącznie lub głównie na konsole (koronny przykład - Gears of War 2). Dlaczego?
Odpowiedź jest prosta: głównym winowajcą są piraci.
W rozmowie z magazynem Edge, Michael Capps, prezes studia Epic, wyjaśnił powód zmiany polityki firmy.
"Jeśli przeszedłeś się po naszych biurach sześć lat temu, Epic był firmą PC-tową. Stworzyliśmy tylko jeden tytuł na PS2, a wszystko inne ukazywało się na PC. A teraz ludzie pytają:
"Wciąż używamy PC, wciąż go kochamy, ale zauważyliśmy, jak duży wpływ [na tę platformę] ma piractwo: zabiło wielu świetnych, niezależnych developerów i kompletnie zmieniło nasz model biznesowy" - tłumaczy. "Może Facebook uratuje granie na PC, ale nie będzie ono podobne do zabawy w Gears of War" - dodaje.
Mocne słowa. Które niestety dają do zrozumienia, że szanse na to, iż ujrzymy kiedykolwiek zapowiedziane niedawno Gears of War 3 na komputerach są niemal zerowe...