Przenieśliśmy się na konsole z powodu piractwa

Jeszcze kilka lat temu studio Epic Games było ekipą nastawioną wyłącznie na gry pecetowe. W ostatnim jednak czasie firma tworzy produkcje, które trafiają wyłącznie lub głównie na konsole (koronny przykład - Gears of War 2). Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta: głównym winowajcą są piraci.

W rozmowie z magazynem Edge, Michael Capps, prezes studia Epic, wyjaśnił powód zmiany polityki firmy.

"Jeśli przeszedłeś się po naszych biurach sześć lat temu, Epic był firmą PC-tową. Stworzyliśmy tylko jeden tytuł na PS2, a wszystko inne ukazywało się na PC. A teraz ludzie pytają: . I wiecie co? To dlatego, że pieniądze tkwią w konsolach" - wyjaśnia Capps.

"Wciąż używamy PC, wciąż go kochamy, ale zauważyliśmy, jak duży wpływ [na tę platformę] ma piractwo: zabiło wielu świetnych, niezależnych developerów i kompletnie zmieniło nasz model biznesowy" - tłumaczy. "Może Facebook uratuje granie na PC, ale nie będzie ono podobne do zabawy w Gears of War" - dodaje.

Reklama

Mocne słowa. Które niestety dają do zrozumienia, że szanse na to, iż ujrzymy kiedykolwiek zapowiedziane niedawno Gears of War 3 na komputerach są niemal zerowe...

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy