Microsoft przejmuje współtwórców EyeToy´a
Developer zajmujący się produkcją sensorów 3D, kanadyjska firma Canesta, znany jest głównie z dostarczenia technologii wykorzystanej przez kamerkę EyeToy do PlayStation 2, której następczyni, PlayStation Eye, jest używana przez kontroler Move.
Firma ta została przejęta przez Microsoft. Gigant z Redmond wykupił firmę Canesta, nie podano jednak, ile na transakcję musiał wyłożyć Microsoft. Umowa zostanie sfinalizowana do końca tego roku.
"To bardzo ekscytujący news dla branży" - mówi Jim Spare, prezes Canesta. "To odpowiedź na pytanie, czy w ciągu najbliższej dekady staniemy się świadkami tego, jak naturalne interfejsy użytkownika staną się powszechne we wszystkich urządzeniach elektronicznych. Dzięki wszechstronności Microsoftu - zajmują się wszystkim, od przedsiębiorczości do produktów konsumenckich - ich obecności na wielu rynkach oraz zaangażowaniu w prace nad naturalnymi interfejsami, jesteśmy pewni, że nasza technologia będzie miała szerokie zastosowanie w wielu aplikacjach".
Microsoft chce m.in. wykorzystać doświadczenie ekipy w pracach nad nową wersją Kinecta. A wiemy, że taka powstaje.