ME3: Implementacja Kinecta w grze to banał

Nowością w Mass Effect 3 w wersji na X360 jest obsługa Kinecta, która sprowadza się do wydawania poleceń głosowych swoim towarzyszom.

W jednym z wywiadów przedstawiciele BioWare przyznali, że implementacja tego kontrolera była bardzo łatwa, a pomysł połączenia go z nowymi przygodami Sheparda było czystym przypadkiem.

W rozmowie z OXM Casey Hudson, producent Mass Effecta 3, przyznał, że początkowo jego ekipa nie planowała korzystać z Kinecta. Przypadkiem jednak jeden z programistów odkrył, że można bardzo łatwo go w grze zaimplementować.

"Nie zamierzaliśmy robić z Mass Effecta 3 gry kontrolowanej głosem. Ale jeden z programistów posiadał Kinecta i eksperymentował z nim na własną rękę. Odkrył, że dzięki oprogramowaniu dołączanym do kontrolera można w bardzo łatwy sposób połączyć czynności wykonywane w czasie rozgrywki z tym, co mówisz. Nie potrzeba było żadnych badań i testów - wszystko było gotowe i zrobione praktycznie za nas. Zaczęliśmy się zastanawiać, co moglibyśmy osiągnąć z czymś takim. Wiele pomysłów przyszło nam do głowy - mógłbyś powiedzieć towarzyszowi, żeby zaatakował cel czy kazać mu zmienić broń" - mówi Casey Hudson.

Reklama

"Podczas gdy jesteś zajęty obsługą pada, możesz kazać sojusznikowi zrobić coś, czego nie możesz "kliknąć", bo nie masz wolnych palców. Wygląda to jak przyszłość interaktywnego opowiadania historii. Rozmawiasz z postacią i angażujesz się bardziej w tę rozmowę, zadajesz pytania i opowiadasz towarzyszowi różne rzeczy, a gdy potem bierzesz znowu do ręki pada wygląda on jak kawałek zimnego plastiku. Myślisz wtedy: 'to jest stary sposób interakcji z NPC-ami, to co robiłem przed chwilą to przyszłość'" - dodaje Hudson.

Hudson twierdzi, że tworzenie gier w oparciu o Kinekcta jest bardzo łatwe. Ma też nadzieję, że w przyszłych grach BioWare studiu uda się dodać wsparcie dla gestów.

"Kinect jest niezawodny i szybki. Tak jak inne technologie, dochodzi do punktu, w którym jest nie tylko zabawką. Dzięki temu możemy zacząć pracować nad wsparciem dla gestów" - twierdzi producent Mass Effect 3.

Assassin's Creed III: Kilka słów o Connorze i systemie walki

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy