Mass Effect 3: Kolejna, pokaźna dawka informacji!

Choć do premiery Mass Effect 3 zostało jeszcze trochę czasu, o grze wiemy już całkiem sporo.

W sieci pojawiła się kolejna porcja informacji, pochodząca tym razem z artykułu opublikowanego w magazynie Xbox World. Możliwe spoilery! Najważniejsze informacje o Mass Effect 3, standardowo w punktach:

- w "dwójce" ekipa Sheparda składała się z dwunastu osób. Była ona - według BioWare - za duża, dlatego w Mass Effect 3 liczba towarzyszy komandora zostanie pomniejszona. Dzięki temu twórcy będą mogli skupić się na pogłębieniu relacji pomiędzy nimi, a Shepardem. Do zespołu na pewno powróci Tali oraz (zależnie od wyboru podjętego w "jedynce") Ashley lub Kaidan;

Reklama

- do ekipy nie powróci najprawdopodobniej Wrex. Według twórców, kroganin jest postacią, która może odgrywać znaczącą rolę w trakcie walki, ale nie musi być stałym członkiem zespołu Sheparda;

- powrócą wszystkie najważniejsze postacie z dotychczasowych odsłon cyklu. Niektóre z nich - takie jak Jack, Tali, Kaidan czy Ashley - doczekają się nowego wyglądu. Zmian doczekają się także "zbroje" noszone przez Sheparda i Garrusa;

- nie będzie nowych możliwości romansu;

- biotycy będą znacznie potężniejsi - za pomocą pchnięcia będą mogli zniszczyć tarczę przeciwnika;

- lokacje, w których będziemy toczyć walki, będą kilkupoziomowe - będziemy mogli np. strzelać do wrogów z wyżej położonego punktu i dzięki temu zyskamy na skuteczności ataku;

- poszczególne klasy postaci doczekają się nowych umiejętności związanych z walką w zwarciu. Inżynierowie będą mogli zaatakować płomieniem wydobywającym się z ich omni-klucza, zaś biotycy będą mogli wyprowadzić cios uderzający kilku pobliskich przeciwników jednocześnie;

- działanie poszczególnych umiejętności będzie zależeć od pewnych elementów. Na przykład żołnierz nadal będzie mógł skorzystać z ataku Concussive Shot, ale w zależności od wykorzystanego rodzaju amunicji zadawać będzie inne obrażenia. Jeśli użyjemy pocisków zamrażających, nastąpi lodowy wybuch, który unieruchomi przeciwnika w danym miejscu. Wówczas będziemy mogli z łatwością zlikwidować jego tarczę;

- walka wymagać będzie od graczy czegoś więcej, niż celowania i strzelania. Nie będziemy mogli pozostać za jedną zasłoną w trakcie całego starcia - będziemy musieli przez cały czas poruszać się po polu walki;

- fabuła ma zostać przedstawiona w stylu bardziej przypominającym "jedynkę", niż "dwójkę";

- w trakcie rozgrywki odwiedzimy kilka nowych, a także i kilka dobrze znanych nam miejsc. Shepard powróci na Tuchankę, ale i wyląduje na Palavenie (świat turian), Rannochu (planeta quarian), górniczej bazie na Marsie oraz na Ziemi;

- jednym z miast, które zwiedzimy na naszej błękitnej planecie będzie ogromne miasto przypominające połączenie Seattle i Vancouver, położone na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Będzie to ogromna przestrzeń. Jak mówi artysta poziomów, Don Arcela: "Jeśli spojrzysz na mapę Vancouver w Google Maps, zobaczysz, że jest ona prawie takich samych rozmiarów, jak nasza w grze. Pod względem geograficznym (miasto w Mass Effect 3) jest bardzo wierne rzeczywistości";

- w grze po piętach Sheparda stąpać będzie organizacja Cerberus, która - niezależnie od wyborów podjętych w "dwójce" zwróci się przeciwko komandorowi. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie Shepard pozna w trakcie rozgrywki, wówczas gdy na scenę powróci Człowiek Iluzja. Już teraz BioWare zdradziło, że - uwaga, spoiler! - Cerberus z nieznanych powodów współpracuje ze Żniwiarzami;

- na swojej drodze gracze napotkają głównie żołnierzy Cerberusa. Wśród nich znajdą się jednostki ciężko opancerzone, zabójcy posługujący się biotyką i Phantomi (ninja?) korzystający z ostrzy. Według twórców, żołnierze organizacji dysponują umiejętnościami, takimi jak Shepard, dlatego też walka z nimi nie będzie łatwa;

- w Mass Effect 3 natkniemy się jednak nie tylko na żołnierzy Cerberusa. Shepard będzie musiał poradzić sobie także ze zindoktrynowanymi przez Żniwiarzy przedstawicielami innych ras - m.in. asari, raknii i kroganami;

- jednym z nich jest ciężarna asari z gnijącym ciałem, z którego wystają elektroniczne części. Z kolei raknii będzie ogromnym, insektopodobnym potworem, którego podbrzusze pokryte będzie wybrzuszeniami, będącymi, słabym punktem przeciwnika. Jednak po zniszczeniu każdego z nich, wydobywać się będą chmary mniejszych raknii. Natomiast kroganin nosić będzie ciężką zbroję, którą będzie bardzo trudno przebić;

- pojawi się jeszcze jeden "twór" Żniwiarzy. Jego główną umiejętnością będzie wysysanie resztek sił życiowych z umierających sojuszników. Dlatego też w walce z nim będzie trzeba zignorować jego towarzyszy - zabijając ich sprawimy, że przeciwnik będzie coraz silniejszy;

- powrócą misje lojalnościowe, choć "lojalnościowe" będą tylko z nazwy. Ich wykonanie nie będzie bowiem wpływać na wierność towarzyszy, ale ich przydatność na polu walki;

- zakończenie Mass Effecta 3 zależeć będzie od wyborów podjętych we wszystkich odsłonach serii. Twórcy tłumaczą, że nie chcieli, aby błędne lub głupie decyzje z poprzedniczek uniemożliwiły ukończenie "trójki" - dlatego nie wpłyną one nie na poziom trudności, a na liczbę dostępnych możliwych zakończeń;

- w grze pojawią się walki z ogromnymi bossami. Pamiętacie finałowe starcie w "dwójce"? W Mass Effect 3 podobnych pojedynków będzie więcej. Jednym z przeciwników będzie wysoki na prawie 200 metrów Żniwiarz. Zmierzymy się także z Atlasem - piętnastometrowym mechem Cerberusa, którym w późniejszym etapie rozgrywki sam Shepard będzie mógł pokierować;

- twórcy obiecują również, że poszczególne poziomy cechować się będą "różnorodnością", a inspiracją w tym aspekcie był dla nich dodatek Lair of the Shadow Broker do "dwójki". Jednym z przykładów jest fragment na Ziemi, gdzie Shepard zmierza do statku na dachu wieżowca, kiedy wokół trwają walki, a nagle wybucha bomba atomowa, której fala uderzeniowa przewraca komandora... i tak dalej.

- BioWare obiecuje, że gra będzie przyjazna nowym graczom, pozwalając im "wskoczyć" do świata gry bez znajomości poprzednich części. Specjalnie dla nich przygotowane zostanie coś - na wzór komiksu z Mass Effecta 2 na PS3 - co pozwoli im podjąć istotne decyzje bez potrzeby przechodzenia dotychczasowych odsłon serii. Twórcy nie wiedzą jednak jeszcze jaką przyjmie to formę, ale na pewno pojawi się "generator zapisanych stanów gry" podobnego rodzaju.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy