Koniec muzycznej serii Guitar Hero

W trakcie konferencji towarzyszącej publikacji raportu finansowego za ostatni rok, przedstawiciele Activision Blizzard poinformowali, że anulowano grę True Crime: Hong Kong oraz rozwiązano sekcję odpowiedzialną za markę Guitar Hero oraz skasowano tegoroczną odsłonę cyklu.

W tym roku nie ujrzymy także nowej części Tony'ego Hawka. Ogłoszono natomiast nowe plany związane z marką Call of Duty.

Jak ujawnił Bobby Kotick, prezes Activision Blizzard, firma rozwiązała sekcję odpowiedzialną za markę Guitar Hero (a także DJ Hero ) i skasowała tegoroczną odsłonę cyklu. Decyzję tę podjętą w związku z coraz gorszą sprzedażą gier muzycznych. Jak wyjaśnił Thomas Tippl zajmujący się w koncernie finansami: "Opierając się na obecnym rynku i zapotrzebowaniach, nie możemy po prostu stworzyć gier muzycznych przynoszących zyski."

Reklama

Podobny los spotkał także tworzoną przez studio United Front Games produkcję True Crime: Hong Kong. W tym przypadku istotny wpływ miała jej jakość, która nie była "wystarczająco dobra". W tym roku nie zagramy także w następną część skateboardowej serii sygnowanej nazwiskiem Tony'ego Hawka. Activision chce na razie położyć istotny nacisk na gry Blizzarda oraz serię Call of Duty.

Jeśli chodzi o tą ostatnią - powstało nowe studio, które będzie odpowiedzialne za rozwój marki. Ekipa zrzeszona pod nazwą Beachhead zajmie się tworzeniem nowej, cyfrowej zawartości do kolejnych odsłon cyklu. Jej zadaniem będzie także zaprojektowanie nowej platformy cyfrowej związanej z serią Call of Duty, uzupełnionej o usługi sieciowe i "po raz pierwszy łączącą ze sobą sieć i konsole". Niewykluczone, że to pierwszy krok do spełnienia marzeń Bobby'ego Koticka - w końcu wprowadzenie opłat za korzystanie z tej usługi byłoby, z punktu widzenia firmy, dobrym posunięciem. Projekt powstaje od ponad roku, więcej informacji o nim poznamy wkrótce.

Przedstawiciele Activision poinformowali również, że obecnie powstają dwie nowe odsłony cyklu Call of Duty - prócz szykowanej standardowo na listopad gry tworzona jest również specjalna produkcja przeznaczona na rynek chiński. Oparta ona będzie na systemie Free-2-Play i mikrotransakcjach. Nie wiadomo jednak, czy odpowiedzialne za nią jest nowoutworzone studio Beachhead. Oczywiście ciągle opracowywane są nowe dodatki DLC do Call of Duty: Black Ops. Pierwsze rozszerzenie, First Strike, które do Xbox Live trafiło 1 lutego, ukaże się na PS3 3 marca, natomiast edycja PC pojawi się w późniejszym terminie (ale na pewno w tym kwartale).

Ujawniono również, że powstają nowe gry ze Spider-Manem, X-Menami i Transformersami. W produkcji znajduje się także nowa produkcja oparta na serialu Family Guy. Więcej marek, łączących ze sobą "zabawki, gry i sieć" poznamy 23 lutego na imprezie Toyfair.

Thomas Tippl z Activision poinformował, że niestety w tym roku nie ujrzymy najprawdopodobniej żadnej nowej gry od Blizzarda. Firma oczekuje jednak, że w 2012 roku światło dzienne ujrzą aż dwie produkcje od "Zamieci" - choć tego nie potwierdzono, najprawdopodobniej chodzi o nowe MMO i Diablo III.

Jak wyjaśniono, Blizzard specjalizuje się w wydawaniu jednej gry rocznie, dlatego też chciano poczekać z premierą Diablo III do tego roku, szczególnie, że dla twórców jakość ostatecznego produktu jest ważniejsza niż wszystko. Jeśli produkcja miałaby ukazać się w tym roku, stałoby się to dlatego, iż Blizzard wierzyłby, że jest ona gotowa, ale nie należy tego oczekiwać. Co do samego Diablo III - prace nad nim idą bardzo dobrze, ale gra wciąż nie znajduje się w fazie beta. Dopóki się w niej nie znajdzie, nie można mówić o jakiejkolwiek dacie premiery.

Poruszono także kwestię kolejnego epizodu StarCrafta II - Heart of the Swarm. Twórcy obiecują, że pierwsze informacje o grze ujawnione zostaną w ciągu kilku nadchodzących miesięcy, natomiast szczegóły dotyczące bety poznamy przy okazji publikacji kolejnego raportu finansowego.

Z innych ciekawych informacji:

- w czwartym kwartale ubiegłego roku, zakończonym 31 grudnia, Activision Blizzard uzyskało przychody na poziomie 2,55 miliarda dolarów (w roku ubiegłym: 2,50 miliarda dolarów). W tym samym okresie przychody z cyfrowej dystrybucji wyniosły 470 milionów dolarów i w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły o40%;

- w całym 2010 roku Activision Blizzard wygenerowało przychody na poziomie 4,80 miliardów dolarów (w 2009 4,78 miliarda dolarów), zaś cyfrowa dystrybucja przyniosła ponad 1,5 miliarda dolarów (wzrost o 20%);

- największy wpływ na tak dobre wyniki miało Call of Duty: Black Ops, które w ciągu pierwszego tygodnia od premiery wygenerowało miliard dolarów. Przewiduje się, że do tej pory sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy gry;

- ujawniono również kilka interesujących statystyk związanych z tą produkcją. Od dnia premiery gracze na rozgrywce sieciowej w Call of Duty: Black Ops spędzili średnio 52 minuty dziennie (dla porównania: średni czas spędzany na Facebooku wynosi 55 minuty dziennie). Do 2 lutego ponad 27 milionów osób zagrało po sieci we wszystkie gry z cyklu Call of Duty, będąc łącznie zalogowanym przez 2 miliardy godzin, co przekłada się na 229 tysięcy lat;

- studio Blizzard wygenerowało w ubiegłym roku 850 milionów dolarów przychodów, istotny wpływ na te wyniki miał World of Warcraft: Cataclysm oraz StarCraft II: Wings of Liberty;

- StarCraft II: Wings of Liberty sprzedało się na świecie w 4,5 milionie egzemplarzy, ponadto gracze do tej pory stworzyli ponad 150 tysięcy nowych mapek do multi.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy