Konferencja CD Projektu - relacja z pokazu Wiedźmina 2

Wczoraj zakończyła się jesienna konferencja CD Projektu. W pierwszej części skoncentrowano się na serwisie GOG.com, zaś w drugiej na Wiedźminie 2: Zabójcy Królów w wersji 2.0 oraz na konsolowej edycji gry. Czego się dowiedzieliśmy?

Wszystkie najważniejsze informacje - standardowo - w punktach:

- na początek pochwalono się, że serwis GOG.com obchodzi właśnie swoje trzecie urodziny. W tym czasie sprzedaż gier poprzez platformę stale rosła, a w połowie tego roku osiągnęła swój najwyższy poziom. Każdego miesiąca portal odwiedza ponad milion unikalnych użytkowników;

- liczba pobranych gier z Good Old Games zbliża się do 6 milionów. Osoba, która pobierze sześciomilionową grę otrzyma cały katalog dostępnych w serwisie produkcji za darmo. Następnie dla uczczenia jubileuszu przez 48 godzin pierwsza część Broken Sword będzie dostępna bezpłatnie;

Reklama

- obniżono amerykańską i europejską cenę Wiedźmina 2: Zabójców Królów, która teraz wynosi odpowiednio do 39,99 dolarów i 39,99 euro;

- od jutra do końca weekendu będzie można o 60% taniej kupić zestaw dziewięciu klasycznych RPG-ów opartych na systemie Dungeons & Dragons. Zniżka maleje wraz z mniejszą liczbą nabywanych gier;

- następnie rozpoczęła się część poświęcona Wiedźminowi 2: Zabójcom Królów. Najpierw pokazano trailer wersji na X360 i pochwalono się, że gra wydaniu PC znalazła milion nabywców;

- potwierdzono, że 29 września ukaże się wersja 2.0 PC-towej edycji produkcji. W jej skład - o czym wiedzieliśmy wcześniej - wejdzie sporo poprawek, wszystkie wydane dotąd DLC, a także nowe elementy. Wśród tych ostatnich znajdzie się m.in. rozszerzony samouczek. Mechanizmy rozgrywki zostaną wyjaśnione na podstawie zupełnie nowych zadań - w trakcie ich wykonywania nauczymy się podstaw alchemii i walki;

- inną nowością jest poziom trudności Dark, będący wyzwaniem dla najbardziej wytrwałych graczy. Rozgrywka na nim będzie nie tylko trudniejsza - Geralt otrzyma także nową zbroję (kolekcjonowaną przez wszystkie trzy akty) oraz broń, która przed skompletowaniem zbroi będzie wysysać zdrowie wiedźmina rekompensując to dużymi obrażeniami zadawanymi w walce. Ponadto po wyciągnięciu mrocznego miecza lokacje staną się ciemniejsze. Dodatkowo ciała pokonanych wrogów będą efektownie znikać. CD Projekt przygotowało także niespodziankę - pierwsza osoba, która ukończy grę w trybie Dark zdobędzie specjalną nagrodę. Więcej informacji mamy poznać w przyszłym tygodniu;

- nowym elementem jest też tryb Areny, w którym możemy zmierzyć się z trzydziestoma coraz trudniejszymi falami przeciwników. Na początku każdego starcia otrzymamy informację o puli punktów do zdobycia oraz o specjalnym bonusie. Wartość tego ostatniego będzie jednak spadać z upływającym czasem bitwy. Naszym ostatecznym rezultatem będziemy mogli pochwalić się m.in. na oficjalnym forum gry. Przed każdym pojedynkiem możemy wybrać jeden bonusowy przedmiot, a pomiędzy bitwami zwiedzić kaedweńską zbrojownię, w której Geralt będzie mógł nie tylko wymienić oręż, ale także porozmawiać z kilkoma nowymi NPC-ami oraz wynająć najemników, którzy pomogą w boju. Specjalnie na potrzeby Areny stworzono niewidzianego wcześniej potwora - Wilkołaka;

- kolejnym punktem programu był pokaz Wiedźmina 2: Zabójcy Królów wersji na Xboksa 360. Zaprezentowany fragment pochodził z końcówki pierwszego aktu i zawierał kilka spoilerów. Choć nie zabrakło walki, twórcy gry skoncentrowali się na pokazaniu dialogów oraz ujawnili ciekawą opcję - możliwość szybkiego podróżowania pomiędzy lokacjami, która nie pojawiła się na PC. Pod względem graficznym konsolowa edycja produkcji wygląda naprawdę dobrze, aczkolwiek do poziomu, który mogą wygenerować najpotężniejsze komputery nieco brakuje;

- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w wersji na Xboksa 360 posiadać będzie zupełnie nowe, czterominutowe intro stworzone przez znanego fanom "jedynki" (i nie tylko) Tomasza Bagińskiego. Będzie ono miało za zadanie wprowadzić nowych graczy do świata wykreowanego przez Andrzeja Sapkowskiego. Film otrzymają także właściciele wydania PC po premierze edycji konsolowej.

Dowiedz się, jak szczegółowo wygląda proces lokalizacji gier

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy