Kinect rozpoznaje język migowy
Dokument złożony w amerykańskim urzędzie patentowym, który szczegółowo opisuje działanie Kinecta (i zabezpiecza prawa Microsoftu do tego urządzenia) złożono dawno temu, ale dopiero niedawno został on ujawniony.
Przynosi nowe informacje na temat kontrolera. Największa ciekawostka dotyczy tego, że zgodnie z opisem Kinect rozpoznaje tzw. ASL, czyli American Sign Language, amerykański język migowy.
Czytamy: "Jeśli użytkownik nie może mówić, nie może przyłączyć się do chatu głosowego, a choć mógłby wpisywać swoje wypowiedzi, dla kogoś kto zna ASL byłby to uciążliwy, mozolny sposób komunikacji. Korzystając z naszej technologii można używać gesty ASL, by przekazywać swoje myśli, które są potem przekazywane i tłumaczone na potrzeby innych użytkowników".
I dalej: "Dla przykładu, gdy jeden użytkownik zabije postać innego użytkownika, ten, który wygrał, choć pozbawiony umiejętności mowy, będzie mógł wykonać gest, świadczący, że drugi gracz został
Dodatkowo w dokumencie czytamy, że Kinect może być w stanie rozpoznawać nawet pojedyncze elementy części ciała, jak np. palce dłoni (co pozwoli przekazywać również inny znaczący gest, rozpoznawalny na całym świecie...).
Tu przyda się jednak pewien komentarz - patenty często opisują funkcje zamierzone, planowane, potencjalnie możliwe, ale niekoniecznie zrealizowane w urządzeniach, które trafiają na rynek. By przekonać się, czy Kinect rzeczywiście rozpoznaje język migowy będziemy więc musieli poczekać do listopadowej premiery tego kontrolera.