Halo: Reach - Problem z co-opem i... wielki sukces
Możliwość rozegrania kampanii w kooperacji przez sieć to jedna z najmocniejszych stron gry Halo: Reach. Okazuje się jednak, że posiadacze Xboksów 360 w wersji Arcade z 4GB pamięci flash nie mogą z niej skorzystać, z powodu braku dysku twardego. A mimo to Reach i tak bije rekordy na Xbox Live!
Jak donoszą posiadacze X360 w wersji Arcade z 4GB pamięci flash chcący zagrać w Halo: Reach w co-opie po sieci, przy próbie uruchomienia trybu współpracy otrzymują oni komunikat: "Jeden lub więcej graczy nie posiada dysku twardego potrzebnego do tego rodzaju rozgrywki".
W FAQ na oficjalnej stronie gry widnieje informacja, że do niektórych wariantów multi (w tym co-opa) konsola musi być wyposażona w certyfikowany dysk twardy. Niestety, okazuje się, że pamięć flash nie jest w stanie zastąpić HDD. Taki sam problem wystąpił w przypadku Halo 3: ODST.
W rozmowie z serwisem Eurogamer przedstawiciel Microsoftu oznajmił, że gigant z Redmond "zdaje sobie sprawę z problemu i pracuje nad szybkim jego rozwiązaniem". Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie.
Pomimo powyższej przeszkody, Halo: Reach zdołało pobić pierwszy rekord. Jak poinformowali przedstawiciele Bungie za pośrednictwem oficjalnego Twittera firmy, w ich najnowsze dzieło przez sieć grało jednocześnie trzy razy więcej osób niż w przypadku Halo 3. I to już w dzień po premierze!