Forza Motorsport 4 bez samochodów Porsche
Electronic Arts blokuje producentowi nadchodzącej, czwartej części Forza Motorsport możliwość dodania do wymienionej gry samochodów Porsche. Tym samym auta te będą zastąpione fikcyjną marką.
Niestety tak to obecnie czasem bywa, że gdy jedna z firm ma licencję na daną markę samochodów, druga wtedy musi obejść się smakiem. Tak jest w przypadku EA i Turn10. Pierwszy producent ma wyłączność na wykorzystywanie marki Porsche, drugi na Ferrari.
Jednak Turn10 potrafi dogadać się z innymi deweloperami i dlatego Ferrari można było chociażby pojeździć w Gran Turismo 5. EA natomiast nie chciało zrobić takiego wyjątku dla producenta Forzy 4, co wydaje się dość dziwne, bo podczas tworzenia poprzedniej wersji wymienionej gry, Elektronicy poszli na rękę Turn10.
"To mnie kiedyś zabije" - rozpoczyna swoją wypowiedź Dan Greenwalt, jeden z dyrektorów w studiu Turn10. "W Forza 3 mieliśmy możliwość wdrożenia 35 różnych modeli marki Porsche w ramach współpracy z EA. W Forza 4 popatrzyliśmy w przyszłość i zdecydowaliśmy, że damy ich jeszcze więcej. Jednak na koniec EA zrezygnowało z kooperacji z nami" - żałuje Dan Greenwalt, jednocześnie ma nadzieję, że pewnego dnia auta Porsche znowu pojawią się popularnej na Xboksa 360 serii wyścigów.
"Szanujemy potrzebę EA do prowadzenia własnego biznesu w taki sposób, jaki im się podoba, ale jednocześnie mamy nadzieję, że ze względu na regularną współpracę w przeszłości znajdziemy znowu wspólną drogę" - komentuje sytuację dyrektor.
"Turn10 ma na przykład ekskluzywną licencję na wszystkie modele marki Ferrari dla gier na Xboksa 360 i PC. Ale w ostateczności nigdy nie blokowaliśmy innym grom wyścigowym skorzystać z tych samochodów. Takie coś może doprowadzić tylko do zaburzenia ekosystemu tego gatunku" - podkreśla.
EA jeszcze w tej chwili waha się co do ostatecznej decyzji. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że ich najnowsza seria wyścigów, czyli Shift, ma zadatki do konkurowania z Forzą i Gran Turismo, wydaje się mało prawdopodobne, że ostatecznie zdecyduje się udostępnić markę Porsche dla Turn10.
"Uważamy, że możemy konkurować i ostatecznie stać się wiodącym na rynku producentem symulacji sportów motorowych" - twierdzi Patrick Soderlund z EA. Taka wypowiedź dobitnie pokazuje cel działania twórców Shifta.
Jako argument podaje, że obecnie nad kolejną częścią Shifta pracuje bardzo utalentowane studio producenckie, a oprócz tego ich gra wychodzi na praktycznie wszystkie możliwe platformy. W przeciwieństwie do Forzy czy Gran Turismo, które odpowiednio są grami na wyłączność dla Xboksa 360 i PS3.
Mimo tego, że w Forza Motorsport 4 (premiera w października 2011) nie zobaczymy Porsche, a zastąpi ją fikcyjna marka RUF, z pewnością będzie to jedna z najlepszych, o ile nie najlepsza gra wyścigowa ostatnich lat.