Fable III: 80 aktorów, 460 tysięcy słów

Podczas trwającej właśnie w nadmorskim, angielskim Brighton konferencji Develop, różni twórcy gier opowiadają o kulisach swoich produkcji. Jednym z nich jest Georg Becker, szef dźwiękowców zespołu pracującego nad Fable III, który wyjawił kilka informacji na temat dialogów w grze.

Przede wszystkim: ścieżka dialogowa w Fable III imponować będzie rozmachem - w grze usłyszymy 47 godzin w pełni udźwiękowionych rozmów, w nagraniu których wzięło udział 80 aktorów (w tym John Cleese i Ben Kingsley), z których usta padło łącznie ponad 460 tysięcy słów (plus kilkaset nie uwzględnionych w zestawieniu przekleństw, które na pewno towarzyszyły przejęzyczeniom).

Ciekawostka: ok. 2/3 tych dialogów przeznaczonych będzie na system "plotek", wymienianych przez NPC-ów występujących w świecie gry, komentujących działania graczy lub stanowiących dla niego podpowiedź.

Reklama

Kolejna ciekawostka (do dyskusji): całe wystąpienie Beckera dotyczyło wywoływania emocji w grach, przy użyciu dźwięków, scenariusza, ale i różnych mechanizmów rozgrywki. Jego zdaniem warto kreować takie momenty, o których gracze będą chcieli potem opowiadać znajomym - i zasugerował kilka pomysłów na osiągnięcie tego celu. Jednym z takich mechanizmów miałoby być wzmocnienie siły oddziaływania ostatniego magazynu znajdującego się w ekwipunku gracza, dzięki czemu większe byłoby prawdopodobieństwo, że np. walka z bossem kończyłaby się razem z ostatnim wystrzelonym pociskiem.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy