Alan Wake jak serial
W grze Alan Wake nie będzie tradycyjnych plansz - studio Remedy dzieli fabułę na epizody, w schemacie podobnym do zastosowanego w najnowszym Alone in the Dark.
Alan Wake w ocenie wielu był bardzo mocnym punktem konferencji Microsoftu - w końcu zobaczyliśmy konkretny gameplay! Dowód, że prace faktycznie idą do przodu. Kolejnych nowinek o grze można było się dowiedzieć z rozmów z pracownikami studia Remedy, którzy na E3 chwalili się grą za zamkniętymi drzwiami. Jedna z nich dotyczy struktury tego tytułu.
Otóż Alan Wake będzie podzielony na epizody - bez obaw, nie chodzi tu o żadne ściąganie kolejnych części z sieci. Po prostu w grze nie będzie typowych "plansz", tylko świat, którego nowe obszary będą udostępniane do eksploracji w miarę rozwoju fabuły. Twórcy zastosowali przy okazji znany z seriali telewizyjnych motyw "w poprzednim odcinku:", sumujący najważniejsze wydarzenia.
Taka mechanika - wyraźnie podobna do tej w najnowszej odsłonie serii Alone in the Dark od Atari - ma gwarantować, że gracz nie pogubi się w historii i zawsze będzie wiedzieć, co jest w danej chwili najważniejszym zadaniem do wykonania.
Alan Wake powstaje na PC i Xboksa 360, ma pojawić się w sklepach na wiosnę przyszłego roku.