Vita nie powtórzy błędów PSP?

Sony zobowiązuje się że w przypadku PS Vita naprawi wszystkie błędy pierwszej wersji PSP. Jak chce usprawnić swoje urządzenie?

W PSP sporym problemem jest brak drugiej analogowej gałki przez co przeniesienie niektórych gier, zwłaszcza FPS, stanowiło duże wyzwanie dla twórców. W związku z tym, że następca tego sprzętu będzie już posiadać dwa analogi, to zapewne pozwoli na bardziej komfortowe granie. Zacznijmy jednak od początku.

"W przypadku PSP trochę źle wystartowaliśmy" - zaczyna swoją wypowiedź Shuhei Yoshida z Sony dla dziennikarzy portalu Gamesindustry.biz. "Byliśmy bardzo zadowoleni tworząc coś naprawdę zbliżonego do PS2 w swoim doświadczeniu i formacie robiąc PSP. Jednak niestety nie spisaliśmy się zbyt dobrze w stworzeniu właściwego i pasującego interfejsu, aby grać w gry wykorzystujące grafikę 3D" - uważa prezes Sony Worldwide Studios.

Reklama

"Na przykład brak prawej gałki analogowej. To jest coś, co chcieliśmy zaatakować w przypadku PS Vita, ponieważ naszym celem jest przeniesienie podstawowych gier i musimy to zrobić dobrze" - mówi Shuhei Yoshida.

Wiele osób uważa, że PSP prezentowało świetną grafikę jak na urządzenie przenośne, które miało swoją premierę w 2004 roku. Innego zdania jest Yoshida. "Po kilku latach użytkowania PSP, na rynku pojawiły się PS3 i Xbox 360. Ludzie zaczęli więc całkiem inaczej postrzegać grafikę, która wtedy wskoczyła na zupełnie nowy poziom" - twierdzi. "Oczekiwania graczy poszły więc w górę" - dodaje.

Jakie rozwiązanie widzi więc w związku z tym przy tworzeniu PS Vita? Nowa przenośna konsola Sony prezentuje naprawdę niezły poziom graficzny na dostępnych filmikach i screenach z gier. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że kiedy pojawi się na rynku pod koniec tego roku, to już mniej więcej rok później, według najnowszych doniesień, pojawi się być może PS4 jak i nowy Xbox. Wtedy Sony będzie miało podobny dylemat jak w przypadku PSP. Według Yoshidy jest na to rada.

"Doskonała grafika na niezłym ekranie nie jest wystarczająca. Dlatego spędziliśmy sporo czasu, aby wprowadzić innowacyjny interfejs i dorzuciliśmy touchpad z tyłu urządzenia jak i kamerę oraz czujnik ruchu" - wymienia nowości w PS Vita prezes Sony Worldwide Studios.

Czy to jednak wystarczy? Warto nadmienić, że już teraz wiele telefonów komórkowych ma dotykowy ekran, bardzo wydajny proces, a nawet wyświetla grafikę w stereoskopowym 3D bez użycia okularów jak LG Swift 3D. Sony musi więc postawić na naprawdę dobre gry, aby przyciągnąć klientów. Oby też za te wszystkie bajery jakie wymienił Yoshida nie przyszło słono zapłacić przyszłym użytkownikom. W przypadku PSP Go cena okazała się zbyt wysoka i gracze chętniej kupowali zwykłą wersję PSP, tym bardziej że mogli korzystać z gier na płytach UMD, a nie tylko z dystrybucji cyfrowej.

Dowiedz się, kiedy na rynku zadebiutuje nowa konsola Sony

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy