TGS 2011: Najważniejsze funkcje PlayStation Vita

Dzisiaj w nocy czasu polskiego na targach Tokyo Game Show odbyła się kolejna konferencja zorganizowana przez Sony, a konkretniej: wystąpienie Shuhei Yoshidy, szefa studiów firmy.

Było ono w całości skoncentrowane na Vicie i możliwościach konsolki. Vita - podobnie jak 3DS - będzie wykorzystywać technologię AR, czyli tzw. "rozszerzonej rzeczywistości", pozwalającej za pomocą specjalnych kart grać w prawdziwym otoczeniu. Sony wraz ze swoją konsolką idzie z nią o krok dalej - nowe urządzenie firmy będzie w stanie śledzić kilka kart, dzięki temu po rozłożeniu na stole będą mogły pełnić rolę pola bitwy, czy toru wyścigowego.

Inną ciekawą funkcją jest Markerless AR. Pozwala ona wykorzystywać prawdziwe przedmioty (bez wykorzystania kart), jako bazy dla wirtualnych obiektów, czy postaci. W trakcie prezentacji Yoshida użył ulotki z Tokyo Game Show, na której pojawił się bohater z Ape Escape. Zaznaczył jednak, że Sony wciąż pracuje nad obiema technologiami i wkrótce zostaną one dostarczone developerom.

Reklama

Jedną z najważniejszych funkcji Vity jest jej łączność z PlayStation 3. W trakcie konferencji zaprezentowano zgromadzonym możliwość wykorzystania konsolki jako kolejnego pada w grach z PS3. Patent ten będzie działał podobnie, jak tabletopodobny kontroler w Wii U. Yoshida pokazał działanie tej opcji na przykładzie LittleBigPlanet 2, gdzie do sterowania wykorzystywał Vitę, a drugi gracz DualShocka.

Inną równie imponującą funkcją jest Remote Play - pozwala ona wznowienie rozgrywki zakończonej na PS3 na Vicie. Obraz z gry przesyłany jest - i tu ważna informacja - z PlayStation 3 do konsolki za pomocą WiFi lub bezpośrednio przez internet. A to oznacza, że w produkcje ze stacjonarnej konsoli - o ile ta będzie włączona - będziemy mogli grać niemal wszędzie, gdzie znajduje się dostęp do sieci.

Yoshida zaprezentował tą funkcję, pokazując uruchomionego na PS3 Killzone 3, w którego grał na Vicie. Pewnym problemem wydawać by się mogło brak na konsolce wszystkich przycisków znanych ze standardowego pada od PlayStation 3, a konkretniej: L2, R2, L3 i R3. Tutaj z pomocą przychodzi jednak panel dotykowy urządzenia - jego górna połowa imituje L2 i R2, a dolna - L3 i R3. Sama gra chodziła płynnie.

Kolejnym punktem konferencji Sony były narzędzia developerskie Vity, czyli tzw. PlayStation Suite. Yoshida uważa, że są one bardzo łatwe w obsłudze, dzięki czemu developerzy będą mogli tworzyć "każualowe" gry na "ogromną liczbę platform" - nie tylko na konsolkę, ale także na urządzenia z Androidem (np. na telefony Xperia Play). Jedną z takich produkcji, pokazanych w czasie prezentacji było Zero Gravity - shooter, którego akcję obserwujemy "z boku". Rozgrywka wyglądała identycznie zarówno na Vicie, jak i telefonach Xperia Play. Narzędzia mają pozwolić także na implementację 3D. PlayStation Suite trafi do developerów w listopadzie, a jego cena ma być "niska".

Następnie Sony przeszło do tego, co najważniejsze - czyli aplikacji i gier. Vita ma mieć nie tylko wsparcie dla Twittera, Facebooka, Skype'a i Forsquare, ale także dla programów zewnętrznych firm.

Na przykładzie Resistance: Burning Skies (zapowiedzianej na gamescomie odsłony serii na kieszonsolkę Sony, która w Japonii ukaże się w grudniu i jest jednym z tytułów startowych) pokazano nową funkcję, którą będą posiadały wszystkie gry z Vity - Live Area. Dzięki niej na ekranie tytułowym danej produkcji zbierane będą wszystkie istotne informacje o niej.

W przypadku Resistance: Burning Skies pojawiły się linki do dodatków DLC, sklepu PS Store, gdzie można kupić wydaną na PSP część serii, a także odnośnik do serwisu społecznościowego My Resistance Net i turniejów. W niższej części ekranu znalazła się zakładka Activity zawierająca listę Trofeów oraz komentarzy i innych aktywności naszych przyjaciół z PlayStation Network związanych z daną grą. Oczywiście jest możliwość napisania także własnego posta. A poniżej możecie zobaczyć, jak będzie wyglądało pudełko gier na Vitę:

Vita pojawi się w Japonii 17 grudnia. Wciąż nie wiadomo, kiedy konsolka zawita do Europy, aczkolwiek przedstawiciele Sony twierdzą, że stanie się to "na początku 2012 roku".

Przeczytaj także relację z pierwszej konferencji Sony na targach TGS 2011

CDA
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy