PlayStation Vita: Problemy nowej konsoli Sony

W miniony weekend swoją japońską premierę miała Vita - nowe dziecko Sony. Nie obyło się jednak bez problemów - w sieci pojawiły się doniesienia, że konsolka potrafi się zawieszać, a ekran dotykowy przestaje reagować. Ponadto ponoć nie wyprzedano całego pierwszego nakładu.

Serwis Kotaku donosi, że pierwsi nabywcy mają pewne problemy z Vitą. Redaktor japońskiego portalu Rocket News twierdzi, że konsolka zawiesza się w trakcie zabawy przez sieć. W stanie "zawieszenia" nie chce się wyłączyć - pomaga jedynie tzw. "twardy reset" (przytrzymanie przycisku power przez kilka sekund).

Mimo to problem ciągle się powtarza. Niektórzy gracze nie mogą też włączyć Vity, pomimo tego, że jej bateria jest naładowana w pełni. Na wspomnianej stronie Rocket News pojawił się jednak poradnik oferujący kilka rozwiązań pomocnych we włączeniu urządzenia (może ono być m.in. w trybie gotowości).

Reklama

Ponadto w sieci pojawiło się wiele filmów (dwa z nich znajdziecie poniżej), na których widać, że prócz kłopotów z zawieszaniem się, konsolka ma problemy z ekranem dotykowym, który nie reaguje. Podobnego błędu doświadczył także japoński zawodowy gracz, Kiryu Tsukimiya.

Z kolei inni posiadacze Vity, gdy chcą zalogować się do PSN-a proszeni są o pobranie aktualizacji, której... nie można ściągnąć. Pomaga założenie nowego konta, zainstalowanie patcha, a następnie przełączenie się na swój profil.

Wszystkich powyższych kłopotów nie rozwiązuje niestety aktualizacja oprogramowania, która pojawiła się w dniu premiery Vity w Kraju Kwitnącej Wiśni. Najprawdopodobniej jednak nie mamy się czego obawiać - podobne przypadłości są standardem w pierwszych dniach życia nowych urządzeń. Miejmy nadzieję, że do czasu debiutu na Zachodzie (w lutym) zostaną one wyeliminowane.

Z kolei w sieci pojawiły się informacje, z których wynika, że nie udało się wyprzedać wszystkich 700 tysięcy egzemplarzy Vity dostarczonych przez Sony do sklepów. Według agencji Enterbrain, w ciągu pierwszych dwóch dni od premiery konsolka znalazła 321,41 tysięcy nabywców (3DS w podobnym okresie rozszedł się w liczbie 371,33 tysięcy sztuk).

Przewiduje się, że w ciągu tygodnia od debiutu urządzenie sprzeda się w liczbie 1,4 miliona egzemplarzy. Wyczerpano natomiast cały zapas kart pamięci o pojemnościach 16 GB i 32 GB. Pomimo wysokiej ceny, karty kupiło 90% nabywców Vity.

Xbox 360: Nowy dashboard pogarsza jakość filmow

CDA
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy