PlayStation Vita: Nowe dane o sprzedaży w Japonii
W sieci pojawiły się nowe informacje o sprzedaży Vity w trakcie pierwszego weekendu po premierze w Japonii.
Sony z kolei ujawniło dwie gry na nową konsolkę, które cieszyły się największą popularnością w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Agencja Media Create donosi, że 17 i 18 grudnia Vita sprzedała się w Japonii w liczbie 325 tysięcy egzemplarzy. Jest to więc wynik zbliżony do tego, podawanego przez agencję Enterbrain, według którego konsolka znalazła 321,41 tysięcy nabywców.
Jak wynika z danych dostarczonych przez Media Create, Sony w sumie wysłało do sklepów 500 tysięcy sztuk Vity - o 200 tysięcy mniej niż pierwotnie twierdzono. Oznacza to, że sprzedano więc około 65% pierwszej partii sprzętu.
Atsuhi Hosokawa, prezes agencji, stwierdził, że oczekiwano nieco lepszego wyniku. Według niego, powodem niższych niż spodziewano rezultatów była zbyt wysoka cena konsolki oraz brak killerów wśród tytułów startowych.
Natomiast jeśli chodzi o te ostatnie - w rozmowie z blogiem PlayStation Shuhei Yoshida, wiceprezes Sony Computer Entertainment i szef Sony Worldwide Studios ujawnił, że najpopularniejszą grą na Vitę w Japonii jest na razie Everybody's Golf. Na drugim miejscu znalazło się Uncharted: Golden Abyss. Niestety nie dostarczono konkretnych danych liczbowych.