Konsola porównana do kobiety z czterema piersiami
Sony za sprawą reklam swoich konsol niejednokrotnie wzbudzało kontrowersje i gorące dyskusje. Oto kolejna, o której się rozmawia.
Chodzi o reklamę, która pojawiła się między innymi na łamach jednego z francuskich czasopism o grach wideo, dotyczącą PlayStation Vity. Jej autorzy porównali dotykową konsolkę Sony do... kobiety z czterema piersiami. Wizerunek takiej pani (z piersiami widocznymi z jednej i drugiej strony, choć bez ukazanej głowy "modelki") został również zaprezentowany.
W reklamie położono nacisk na jeden z największych atutów PlayStation Vity, a więc dwa ekrany dotykowe, położone po dwóch różnych stronach urządzenia. Przedstawione na niej hasło brzmi: "Dotknij dwóch stron. Podwój doznania."
Choć reklama ukazała się na łamach francuskiego czasopisma, szybko zdobyła popularność także w innych krajach, oczywiście za sprawą internetu. Najpierw zaprezentowano ją na jednym z kanałów na Twitterze, a później rozprzestrzeniano na łamach najróżniejszych serwisów internetowych (w końcu dotarła także do nas). Nie wiadomo, czy reklamę opublikowano w prasie w innych krajach.
Niektórzy określą pewnie przekaz zawarty w opisywanej reklamie jako szowinistyczny i w takim tonie będą prowadzone liczne dyskusje, w internecie i poza nim. Czy nam się on jednak podoba, czy nie, należy oddać marketingowcom Sony, że wiedzą, co to "marketing wirusowy".
Ciekawe, jakie przełożenie będzie miała powyższa reklama (i ew. inne, podobne jej) na sprzedaż PlayStation Vity, która - jak być może wiecie - nie radzi sobie najlepiej. Sprzedaż konsolki w Europie i Japonii nie doszła nawet do przeciętnego poziomu. Sony chce zwiększyć ją w okresie świątecznym, w którym należy spodziewać się wzmocnienia działań reklamowych, także w polskich mediach.