Zbalansowany system walki w Mortal Kombat

Największym problemem większości bijatyk jest odpowiednie zbalansowanie dostępnych wojowników, co ma kluczowe znaczenie przede wszystkim w multi.

Często twórcy próbują go poprawiać poprzez wydanie nowej wersji gry. Nie będzie z tym problemu w Mortal Kombat, w którym twórcy wprowadzili system pozwalający wprowadzać zmiany dużo mniejszym nakładem środków.

Ed Boon, twórca serii i główny producent nowego Mortal Kombat, w rozmowie z serwisem Eurogamer zdradził, że gdy zajdzie taka potrzeba twórcy będą mogli natychmiastowo zmodyfikować siłę i moc ataków poszczególnych wojowników. Co ważne - sami gracze nie zauważą, że jakiekolwiek zmiany są wprowadzane.

Jak mówi Boon: "To coś, co wbudowaliśmy w nasz system walki. Możemy zmienić balans bez potrzeby pobierania przez graczy patchy. Jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Możemy sprawdzać, z jakimi rzeczami gracze mogą mieć problemy i poprawiać je w razie potrzeby. To nowa technologia stworzona na potrzeby tej gry".

Reklama

"Inne bijatyki - w tym nasze własne - zawsze miały postacie, które powinny być lepiej zbalansowane - silniejsze lub słabsze. Opracowaliśmy więc system pozwalający nam dynamicznie modyfikować reguły gry. Możesz myśleć o tym, jako o mini aktualizacji, ale pobierana jest ona w tle" - dodaje Boon.

Według Boona, niemożliwe jest zrobienie bijatyki idealnie zbalansowanej. Jak tłumaczy: "Balansowanie bijatyki zawsze jest wyzwaniem. Nie sądzę, aby istniała jakakolwiek gra z tego gatunku, gdzie każdy wojownik jest tak samo potężny. Ze względu na naturę ciosów specjalnych, jest to fizycznie niemożliwe".

"Nawet w Street Fighter IV, kiedy ukazał się po raz pierwszy, był niezwykle potężny Sagat i bardzo słaby Guile. W Super Street Fighter IV starano się to zbalansować" - kontynuuje Ed Boon.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy