Użytkownicy PSN ciągle czekają na resetujące hasło

Mimo tego, że usługa PSN zaczęła w końcu działać, Sony nadal boryka się z problemami. Nie wszyscy użytkownicy mogą spokojnie zmienić hasło dostępu i tym samym zalogować się na swoje konto.

PSN działa już od niedzieli wieczorem, ale nie wszyscy mogą się zalogować na swoje konto. Problemem jest hasło dostępu, które trzeba od razu zmienić podczas logowania. Otóż jeśli zdecydujemy się na jego zmianę poprzez stronę internetową, powinna przyjść na naszą skrzynkę mailową wiadomość z tak zwanym hasłem resetującym. Niestety, jak twierdzi Sony, nowe hasło generuje się, ale nie dochodzą maile z nim do konkretnych użytkowników. Miejmy nadzieję, że nie są przechwytywane przez hakerów.

"Wszystko, co możemy powiedzieć, to proszę czekać, ponieważ całość musi przejść przez masę żądań" - przekazuje James Gallagher zarządzający oficjalnym blogiem PlayStation.

Reklama

Brak odpowiedzi? Ponownie wyślij zgłoszenie!

Bardzo ważne jest jednak, że jeśli nie dostaliście maila od Sony w ciągu 24 godzin od daty wysłania zgłoszenia z prośbą o zmianę hasła, to niestety musicie zrobić to ponownie. Producent bowiem kasuje automatycznie wszystkie maile po 24 godzinach.

"Jeśli czekasz dłużej niż 24 godziny, to warto złożyć nowy wniosek już teraz" - twierdzi James Gallagher. "Każda wiadomość po 24 godzinach wygasa" - tłumaczy.

Usługa PSN już od niedzieli wieczorem zaczęła działać, jednak nie ma póki co dostępnych wszystkich jej funkcji. Brakuje przede wszystkich sklepu PSN Store. Użytkownicy mogą z kolei grać online, synchronizować swoje Trofea, a także rozmawiać na chacie. Sony deklaruje, że pozostałe funkcje zostaną uruchomione do końca tego miesiąca.

Co w zamian?

W ramach rekompensaty za prawie miesiąc niedziałającej usługi PSN, Sony przewidziało dwie darmowe gry dla użytkowników PS3 i PSP. Mogą oni wybierać spośród takich tytułów jak:

PS3:

- Little Big Planet,

- inFamous,

- WipeOut HD/Fury,

- Ratchet & Clank: Quest for Booty,

- Dead Nation.

PSP:

- Little Big Planet PSP,

- ModNation Racers PSP,

- Pursuit Force,

- Killzone Liberation.

Nowe zabezpieczenia

Po ataku hakerów Sony wdrożyło nowe zabezpieczenia do swojej usługi. Póki co w Europie działają w pięciu krajach: Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Niemczech. Niestety, "pakiet ochronny" będzie działać za darmo tylko przez 12 miesięcy, później będzie trzeba za niego zapłacić. Oto co obejmuje:

- serwis monitorujący i alarmujący,

- oprogramowanie do ochrony danych osobowych,

- obsługa telefonicznej pomocy,

- wsparcie dla ofiary oszustwa,

- ubezpieczenie pokrywające koszty wynikające z utraty danych,

- usługę monitorowania transakcji i alarmowanie w razie zagrożenia.

Producent jest obecnie w trakcie wdrażania tej ochrony także w innych krajach Europy.

Japonia nie włącza PSN bo...

Jak się okazuje nie wszystkie kraje są zdecydowane na ponowne uruchomienie usługi PSN. Rząd Japonii nie zgodził się bowiem na to, ponieważ jak twierdzi nie wszystkie warunki zostały spełnione w ramach obietnic z 1 maja, które Sony złożyło podczas swojej oficjalnej konferencji po ataku hakerów na PSN.

"Spotkaliśmy się z Sony 6 i 13 maja i chcieliśmy przede wszystkim dwóch rzeczy. Pierwsza to wdrożenie środków zapobiegawczych, a druga to odzyskanie danych kart kredytowych" - twierdzi Kazushige Nobutani, szef Mediów i Treści w departamencie japońskiego Ministerstwa Ekonomii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: hasło
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy