Uncharted 3 z większą swobodą w rozgrywce

Gry z serii Uncharted są produkcjami liniowymi, w których ważniejsza od swobody gracza jest oskryptowana fabuła.

Nie inaczej będzie w zapowiedzianym niedawno Uncharted 3: Drake's Deception, ale... jak zdradził w jednym z wywiadów przedstawiciel studia Naughty Dog, ta część cyklu będzie sprawiała wrażenie "bardziej otwartej". Plus: rozszerzona wersja gameplaya sprzed kilku dni.

Justin Richmond, producent Uncharted 3: Drake's Deception, w rozmowie z serwisem Eurogamer wyjaśnił, że choć najnowsza produkcja Naughty Dog nie będzie grą o otwartym świecie, gracze będą mieli w niej nieco większą swobodę niż w poprzednich odsłonach serii. Jak mówi:

Reklama

"Nigdy nie zamierzamy zrobić gry o otwartym świecie - po prostu nas to nie interesuje. Wciąż nie wiadomo, jak duża część rozgrywki polegać będzie na przemieszczaniu się (z miejsca na miejsce). Najprawdopodobniej będzie jednak czuć większą swobodę niż w poprzednich naszych produkcjach. Na pewno. Ale nigdy nie pozwolimy graczom jeździć przez tysiące mil pośrodku niczego. Chcemy jednak wywołać w was poczucie zagubienia na pustyni. A więc musi być obecne tego typu wrażenie (większej swobody). Nie będzie to jednak całkowicie otwarty świat."

W przypadku takiej gry, jak Uncharted 3: Drake's Deception powstaje problem ograniczenia obszaru takiego, jak pustynia. Twórcy zamierzają do tego celu przeszkody naturalne oraz "tajemnicze" specjalne rozwiązanie. Jak tłumaczy Richmond:

"Kiedy mówimy pustynia, pierwszą rzeczą, którą mówią projektanci gier jest: Bzdura. Jak mamy ograniczyć na niej gracza?. Wysłaliśmy chłopaków na pustynię i zdaliśmy sobie sprawę, że jednak ma ona pewne naturalne bariery. Są wydmy, na które nie można się wspiąć. Wysłaliśmy tam kilku naszych chłopaków od grafiki i próbowali oni wspiąć się na te wydmy i piasek po prostu się osuwał. Wróciliśmy (do studia) z kilkoma takimi rzeczami. Ale w pewnym momencie musieliśmy zrobić coś innego (by ograniczyć gracza na pustyni). Nie zdradzę, czego dokonaliśmy, ponieważ myślę, że wpadliśmy na bardzo fajne rozwiązanie. Nie próbujemy jednak zabić gracza."

Na amerykańskim blogu PlayStation opublikowano również wideo wywiad ze wspomnianym Richmondem i Amy Hennig - dyrektor kreatywną Uncharted 3: Drake's Deception - w którym zdradzają m.in. że w grze pojawią się jeszcze bardziej realistyczne animacje w bardziej rzeczywisty sposób odwzorowujące emocje bohaterów.

Sony opublikowało również rozszerzoną wersję gameplayu zaprezentowanego jakiś czas temu na antenie programu Jimmy'ego Fallona.

Fragment rozgrywki z gry Uncharted 3: Drake's Deception #1:

Fragment rozgrywki z gry Uncharted 3: Drake's Deception #2:

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy