Twórca Mortal Kombat broni systemu "Online Pass"

W nadchodzącym Mortal Kombat znajdzie zastosowanie system Online Pass, czyli dołączany do każdego nowego egzemplarza gry jednorazowy kod umożliwiający rozgrywkę po sieci.

Posiadacze "używki", aby grać w multi będą musieli więc osobno nabyć nowy klucz. Dla przypomnienia: w pudełku z Mortal Kombat znajdziemy kod, który po aktywowaniu umożliwi nam zabawę po sieci. Posiadacze używanych kopii gry, nie posiadający klucza, będą mogli grać za darmo w multi tylko przez dwa dni - po tym okresie otrzymają komunikat o konieczności zakupu kodu.

Rozwiązanie to nie spodobało się fanom, którzy uważają, że system ten ograniczy sieciową społeczność. W rozmowie z serwisem Eurogamer Ed Boon, twórca serii i jeden z głównych producentów Mortal Kombat, wyjaśnił jednak, że Online Pass jest niezbędny w grach.

Reklama

"Kiedy sprzedajemy grę, musimy odzyskać koszta produkcji. Tworzenie gier kosztuje wiele milionów dolarów. Jeśli ktoś odsprzedaje naszą produkcję i ogranicza nasz udział w zyskach, musimy zrobić coś, co ochroni naszą inwestycję. Przeznaczamy miliony dolarów na produkcję gry, badania oraz zaprojektowanie infrastruktury sieciowej" - tłumaczy Ed Boon.

Boon stwierdził również, że Online Pass - wbrew obawom fanów - nie ograniczy społeczności sieciowej Mortal Kombat, jako że nabywcy "używek" grają krótko, więc będą mogli załapać się na dwudniowy - wspomniany wyżej - okres darmowej rozgrywki w multi.

W tym samym wywiadzie Boon poruszył także kwestię specjalnej postaci, dostępnej tylko w wersji na Xboksie 360 - a raczej jej braku. Podczas gdy posiadacze PlayStation 3 otrzymają na wyłączność Kratosa, właściciele X360 muszą obejść się smakiem.

"Niestety pewne okoliczności nie pozwoliły nam zrobić wojownika na wyłączność X360. Nie mogę zdradzić zbyt wiele o tym, ale mogę powiedzieć, że chcieliśmy zrobić postać ekskluzywną na X360. Ta decyzja nie została jednak podjęta przez nas" - dodaje twórca Mortal Kombat.

A jaka postać mogłaby trafić do Mortal Kombat? Jak mówi Boon: "Każdy, kto posiada wiedzę o xboksowych grach, wielkich tytułach i imionach, takich jak Master Chief z Halo, Marcus Fenix z Gears of War, będzie wiedział, jakich bohaterów braliśmy pod uwagę".

CDA
Dowiedz się więcej na temat: twórca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy