The Last of Us: Gra powstaje od dwóch lat

W sieci pojawiły się nowe informacje związane z The Last of Us - nowym exclusivem PS3 od studia Naughty Dog, który został zapowiedziany na tegorocznym VGA.

Wynika z nich, że gra powstaje od "przynajmniej" dwóch lat i tworzona jest przez drugi zespół w firmie. Dowiedzieliśmy się też, że ukaże się na przełomie 2012 i 2013 roku.

Neil Druckmann, jeden z głównych projektantów w studiu Naughty Dog, wyjawił za pośrednictwem Twittera, że The Last of Us powstaje "przynajmniej" od dwóch lat. Z kolei na oficjalnej stronie PlayStation pojawiła się informacja, że gra nie będzie posiadała multiplayera, zaś PEGI przyznało jej kategorię wiekową 18+. Będzie to pierwsza produkcja od twórców Uncharted skierowana do dorosłego gracza.

Reklama

Natomiast w wideo-wywiadzie dla amerykańskiego blogu PlayStation szefowie Naughty Dog, Christophe Balestra i Evan Walls, stwierdzili, że są zaskoczeni, iż udało im się tak długo utrzymać swój nowy projekt w tajemnicy.

"Byliśmy zaskoczeni, że utrzymaliśmy ten sekret w tajemnicy przez tak długi czas - drugą ekipę dołączyliśmy do naszego studia już dawno temu, a graczom podsuwaliśmy wskazówki. Nikt nie wiedział, że ta gra tworzona jest przez Naughty Dog" - mówi Balestra.

"To było straszne. Na każdym kroku, kiedy aktualizowaliśmy naszą stronę, obawialiśmy się, że wypuścimy coś na zewnątrz, a naprawdę chcieliśmy zachować tę grę w tajemnicy. Christophe powiedział, że bardzo ważne jest, żeby utrzymać ją w sekrecie. Myślę, że ukrywanie produkcji przez tak długi czas jest czymś bezprecedensowym w naszej branży" - dodaje Walls.

Twórcy The Last of Us wciąż jednak nie chcieli podzielić się większą ilością informacji o grze. Radzą jednak oglądać jej trailer.

"Oglądajcie ciągle zwiastun. Jest w nim wiele wskazówek i drobnych zajawek, które mówią o tym, czym będzie ta gra" - mówi Walls.

A poniżej znajdziecie cały wideo-wywiad:

Natomiast w rozmowie z dziennikeim USA Today szefowie Naughty Dog ujawnili, że premiera gry zaplanowana jest na końcówkę 2012 roku lub początek 2013. Samą rozgrywkę będziemy obserwować - podobnie jak w serii Uncharted - z perspektywy trzeciej osoby.

Według Balestry, wraz z The Last of Us Naughty Dog chce by gry zaczęły być traktowane na równi z filmami. Produkcja ma na nowo zdefiniować nasze medium, gdyż - według developerów - określenie "gry wideo" nie jest już adekwatne, jako że wirtualna rozrywka stała się w większym stopniu "doświadczeniem" niż rywalizacją pomiędzy graczami.

Dowiedzieliśmy się także, że za ścieżkę dźwiękową produkcji odpowiedzialny będzie zdobywca Oscara Gustavo Santaolalla (autor ścieżki dźwiękowej do "Tajemnicy Brokeback Mountain" i "Babel").

Twórcy Wiedźmina 2 ścigają piratów

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy