Szczegóły ochrony danych według Sony
We współpracy z firmą Affinion Sony wprowadza w Europie nowy system ochrony danych klientów PlayStation Network i Qriocity.
Obecnie skorzystają z niego jedynie mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Włoch, lecz koncern poważnie rozważa wdrożenie usługi do innych państw.
Ofertę podzielono na trzy zasadnicze funkcje, z których każda posiada dwa podpunkty. Są to:
- Usługa monitorowania i - w razie wypadku lub zagrożenia - alarmowania klientów
- Oprogramowanie chroniące informacje osobiste
- Kompetentna obsługa i helpline
- Wsparcie dla ofiar oszustwa
- Ubezpieczenie pokrywające koszty poniesione w wyniku utraty danych
- Usługa monitorowania transakcji i - w razie wypadku lub zagrożenia - alarmowania klientów
Pierwsze 12 miesięcy korzystania z zaawansowanych usług ochrony będzie opłacone przez Sony. Po upływie roku powyższe opcje będą płatne.
Jak wspominałem, nowy system został uruchomiony dopiero w pięciu krajach europejskich. Pomimo tego, że w Polsce istnieje oddział Sony, jak wynika z informacji podesłanej przez jego przedstawiciela, na razie nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle zostaną podjęte podobne kroki w naszym kraju. Poniżej zobaczycie pełny komunikat polskiego oddziału Sony.
"Naszą intencją jest, aby zaoferować polskim użytkownikom PlayStation Network program chroniący przed kradzieżą tożsamości, jednak w chwili obecnej nie jest on dostępny. Tego typu usługi świadczone są w określonych regionach przez firmy zewnętrzne, ani SCEE ani SCE Polska nie mają na to bezpośredniego wpływu, w związku z tym nie możemy potwierdzić kiedy i czy w ogóle program będzie dostępny w Polsce" - mówi Krzysztof Papliński z Sony Computer Entertainment Polska.
"Jeżeli znajdziemy odpowiednią, spełniającą nasze kryteria firmę, dzięki której będziemy w stanie zaoferować polskim użytkownikom PSN wysokiej jakości program chroniący przed kradzieżą tożsamości, zrobimy to" - dodaje Papliński.