Silent Hill: Downpour - dla każdego coś dobrego
Jak poinformował producent Silent Hill: Downpour, w grze pojawi się możliwość osobnego ustawienia poziomu trudności dla zagadek i starć z przeciwnikami.
W rozmowie z Joystiqiem Tomm Hulett, producent Silent Hill: Donwpour, zdradził, że w grze pojawi się możliwość ustalenia poziomu trudności osobno dla zagadek i walk. A to dlatego, że często jest tak, iż fani fragmentów logicznych nie przepadają za starciami z przeciwnikami.
Ponadto zwiększony poziom trudności zagadek może sprawić, że gracz natknie się na kilka dodatkowych wskazówek, które doprowadzą go do ukrytych sekretów i zadań pobocznych. Wykonując te ostatnie - np. misje, w której główny bohater Murphy musi zanieść zgubione przedmioty do odpowiedniego pomieszczenia w budynku - otrzymamy nagrody w postaci nowych apteczek, czy broni.
Hulett poruszył także kwestię Otherworld - innego wymiaru, który odwiedzimy w Silent Hill: Downpour. Według niego, "zaświaty" nie będą oparte na znanych z "normalnego" świata lokacjach. Przechodząc na drugą stronę, natkniemy się na zupełnie inne miejscówki.
"Gracze zrozumieją, że nie wiedzą co się dzieje, będą chcieli jakoś zareagować i uciec z tego miejsca. A to taki rodzaj horroru i strachu, który był w poprzednich grach z serii, ale rozszerzony i nieco zmieniony. Nawet jeśli grałeś w poprzednie odsłony cyklu, zaświaty będą wyglądały inaczej, przerażająco i niezwykle, odkryjesz też rzeczy, których nie spodziewałeś się znaleźć" - mówi Tom Hulett.
Hulett dodał też, że opady deszczu wpłyną na rozgrywkę. W czasie ulewy nasz bohater może dostrzegać przeciwników w miejscach, w których ich tak naprawdę nie będzie.