Przez używane kopie Heavy Rain stracili 10 mln euro
Powodem wprowadzenia kodów Online Pass, których aktywacja daje nabywcom nowych kopii gier pewne bonusy (m.in. dostęp do multi) jest rynek "używek".
Deweloperzy twierdzą, że ponoszą przez nie spore straty. Podobnie uważa studio Quantic Dream, które ponoć straciło na używanych kopiach Heavy Rain 10 milionów euro.
Szef studia Quantic Dream, Guillaume de Fondaumiere, w wywiadzie dla serwisu GameIndustry stwierdził, że studio straciło kilka milionów euro na używanych kopiach ostatniej gry ekipy, Heavy Rain.
"Powiedziałbym, że jednym z wyników recesji, szczególnie w przypadku wysokobudżetowych gier konsolowych, był wzrost rynku używanych kopii. I myślę, że to obecnie jeden z najważniejszych problemów w branży" - stwierdził szef studia Quantic Dream.
"Jednym z przykładów jest Heavy Rain - od dnia premiery sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy, podczas gdy wiemy dzięki danym z Trofeów, że najprawdopodobniej grało w tę produkcję ponad trzy miliony osób. Oznacza to, że milion graczy grało w moją grę bez zapłacenia mi ani centa. Według moich obliczeń, z powodu rynku 'używek' Quantic Dream straciło od 5 do 10 milionów euro" - dodał Guillaume de Fondaumiere.