Prawie jak Książe Persji?

W sieci pojawiły się pierwsze konkretne informacje o zapowiedzianej jakiś czas temu nowej platformówce Ubisoftu, Outland.

Grę można określić, jako połączenie Prince of Persia i strzelanki Ikaruga, w której powodzenie zależało od koloru wystrzeliwanych pocisków. Outland jest powstającą w studiu Housemarque (znanego z Super Stardust HD) platformówką 2D. Rozgrywka toczy się w dwóch wymiarach, a gra charakteryzuje się ręcznie rysowaną oprawą graficzną, która wygląda prześlicznie.

Wcielamy się w wysportowanego gościa przemierzającego dżunglę i potrafiącego przybierać jasną oraz ciemną formę. I to właściwie najważniejsza umiejętność naszego bohatera, na której opiera się cała rozgrywka. Podobnie jak w Ikarudze, otrzymywane i zadawane obrażenia zależą od tego, jaką postać przybrał nasz heros. Jeśli natrafimy na białą platformę, należy wybrać jasną formę. Dzięki temu pokonamy przeszkodę bez utraty punktów życia. Wydaje się to dosyć proste, ale czasem natkniemy się na wielokolorowe bloki - by po nich przejść, będziemy musieli szybko zmieniać wygląd kierowanego bohatera.

Reklama

Podobnie wygląda walka. Niszczyć przeciwników możemy tylko, gdy kolor naszej postaci jest przeciwny do barwy wroga. Jeśli natkniemy się na czarnego pająka, musimy przybrać jasną formę, by go zgładzić. Na początku bohater dysponować będzie tylko mieczem energetycznym, ale w trakcie zabawy przyswoi sobie również inne ciosy.

W czasie rozgrywki natrafimy także na obiekty, które reagować będą na posiadaną przez herosa formę. Dla przykładu - winda zwiezie go na dół, gdy będzie w kolorze czarnym, a zawiezie na górę, kiedy będzie w białej postaci.

Poziomy, które zwiedzimy w Outland są duże i pełne różnego rodzaju ukrytych ścieżek i sekretów, takich jak przedmioty zwiększające pasek życia. Każda plansza chroniona jest przez bossa, z którym stoczymy finałową walkę na danej mapie. Jednym z nich jest wielki potwór zwany Golemem (widoczny na obrazku nad newsem). Na wyposażeniu stwora znajduje się zastępujaca jedną z rąk wielka maczuga, potrafi też od czasu do czasu stąpnąć, posyłając w kierunku naszego herosa falę energii. Gdy uda nam się zablokować jego maczugę, wtedy wystarczy wskoczyć po niej i zadać kilka ciosów przeciwnikowi prosto w głowę. Po zadaniu pewnej ilości obrażeń, Golem sprowadzi na nas deszcze białych i czarnych meteorytów. Trzeba je ominąć, przełączając się pomiędzy jasną i ciemną formą.

Outland ukaże się w 2011 roku na Xboksie 360 (Xbox Live Arcade) i PlayStation 3 (PlayStation Network). Nie wiadomo, czy planowana jest również wersja PC.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy