Nowa generacja konsol potrzebna dla rozwoju branży

Choć zarówno Microsoft i Sony na razie nie zamierzają wydawać następców swoich konsol, są osoby uważające, że nowa generacja jest potrzebna, by pchnąć rozwój branży.

Tak myśli też Robin Kaminsky, była wiceprezes Activision Publishing. Kaminsky w tekście opublikowanym na łamach serwisu IndustryGamers odniosła się do raportu podsumowującego rynek amerykański w lipcu, kiedy to zanotowano najniższe od października 2006 roku wyniki sprzedaży.

Uważa ona, że tak kiepskie rezultaty nie są wynikiem złej sytuacji ekonomicznej i zdobywającej przewagę cyfrowej dystrybucji, a panującej w branży stagnacji.

"Dla rozwoju tradycyjnych gier potrzebna jest nowa generacja konsol, konsol naprawdę innowacyjnych, które spowodują pojawienie się wielu nowych serii z nowymi mechanizmami rozgrywki. W idealnym przypadku przyniosą one przełom w sposobie grania lub rodzaju dostarczanych wrażeń" - pisze Robin Kaminsky.

Reklama

"Nie mogą to być po prostu większe, bardziej skomplikowane produkcje z grafiką w wyższej rozdzielczości. Branża - zarówno wydawcy, jak i sami twórcy gier - potrzebują czegoś innego w kolejnej generacji... W przyszłości tak nowej branży, gdzie nowości, innowacje i zabawa są kluczowymi elementami, nie ma miejsca na rzeczy powtarzalne" - kontynuuje Kaminsky.

"Nowa generacja konsol i gier powinna wziąć pod uwagę to, że konsumenci są mobilni i aktywni, dowartościowując gracza niezależnie od tego, gdzie i kiedy gra, rozważając zarówno krótkie, jaki długie sesje, przystosowując do tego gry każualowe i hardkorowe. Powinna sprawić, że kontrolery oparte na przyciskach będą przodować i doprowadzą do powstania nowych interfejsów, a także pozwolić zawartości ewoluować, dzięki czemu gry będą dynamiczne, a nie statystyczne" - dodaje była wiceprezes Activision Publishing.

"Zaangażowane powinny zostać nowe modele płatności, takie jak F2P sprawiające, że więcej osób sprawdzi daną grę, oraz tradycyjne. Większe znaczenie muszą mieć też funkcje społecznościowe oraz możliwość grania na różnych urządzeniach bez względu na ich producentów" - pisze dalej Robin Kaminsky.

Przeczytaj także o tańszej wersji przenośnej konsoli PlayStation Portable

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy