Nadciąga wymarzona gra dla fanów sportu
2K to jedyne studio, które nie boi się rzucić rękawicy EA Sports. W kilku przypadkach gry amerykańskiej firmy okazywały się nawet lepsze niż te stworzone przez potężniejszego konkurenta.
Walka pomiędzy obiema firmami nabrała rozpędu kilka lat temu, kiedy to 2K przegoniła studio deweloperskie należące do branżowego giganta wydawniczego, Electronic Arts, przynajmniej jeśli chodzi o symulatory koszykówki w amerykańskim wydaniu.
EA Sports na pewien czas zawiesiło prace nad nową odsłoną znakomitej przed laty serii NBA Live, w tym roku szykuje jednak wielki powrót do walki o serca (i portfele) fanów koszykówki na całym świecie.
2K, studio należące do Take-Two (właściciela m.in. Rockstar Games), nie składa jednak broni. Właśnie zapowiedziano datę premiery NBA 2K13 - 2 października w Stanach Zjednoczonych i 5 października w Europie.
Za produkcję najnowszej części doskonałego cyklu odpowiedzialne jest studia Visual Concepts. Wiemy już na pewno, że NBA 2K13 zostanie wydana na PC, PlayStation 3, Xboksa 360, Wii i PSP. Produkcja będzie także jednym z tytułów startowych na nową konsolę Nintendo - Wii U.
Osoby, które zamówią grę w przedsprzedaży na Xboksa 360 i PlayStation 3, otrzymają także DLC o nazwie NBA All-Star Content Package. Zestaw, jak sama nazwa wskazuje, umożliwi nam rozegranie Meczu Gwiazd sezonu 2012/2013, który odbędzie się w Huston.
Rozszerzenie pozwoli także na ustalenie własnych składów prestiżowego spotkania oraz udział w trzech efektownych eventach towarzyszących imprezie. Rozegramy zatem turniej rzutów za trzy punkty, mecz młodych, wyróżniających się zawodników, a także konkurs wsadów.
Deweloperzy zapowiadają uproszczenie systemu sterowania. Przypomnijmy, że w wysoko ocenianej poprzedniczce oczekiwanego tytułu właśnie skomplikowane sterowanie było najbardziej krytykowanym elementem NBA 2K12.
Twórcy twierdzą, że składy zespołów będą jak najbardziej aktualne (w poprzedniej części, z powodu lockoutu, nie było to do końca możliwe). Ponadto gra będzie wykorzystywać dynamiczny system update'ów. Zestawienia teamów będziemy mogli uaktualniać na bieżąco, zgodnie ze zmianami, które będą zachodzić w prawdziwej lidze.