Kulisy produkcji Heavy Rain
Redaktorzy serwisu UPSBlogIt przeprowadzili wywiad z animatorem Aleksandrem Roche, dowiadując się co nieco o tym, jak powstawała gra.
Poniżej lista ciekawostek, które można wydobyć z zapisu rozmowy:
- w grze znalazło się przeszło 20 tysięcy animacji ciał bohaterów, nad którymi pracował 10-osobowy zespół animatorów;
- Sony poprosiło zespół o ograniczenie nagości podczas sceny pod prysznicem czy w trakcie ujęcia seksu, aby uniknąć zakwalifikowania gry do zbyt wysokiej kategorii wiekowej;
- Sony poprosiło również o nie pokazywanie zbyt dobitnie śmierci Jasona Marsa w wypadku samochodowym (turlanie się ciała dziecka po ziemi po zderzeniu z autem było zbyt brutalne);
- pierwotnie Madison była blondynką i miała upięte włosy, a Jayden przypomina w ostatecznej wersji bardziej niż początkowo "ćpuna";
- dwa lata temu nie istniało wprowadzenie do gry ani drugie piętro domu Ethana;
- jedną z najtrudniejszych scen do wyrenderowania była ta, w której Jayden gra na pianinie (głównie przez skomplikowaną animację palców);
- inną trudną sceną była wizyta Madison w toalecie, podczas której załatwia ona swoją potrzebę (opuszczanie spodni i bielizny było przy poziomie skomplikowania grafiki w Heavy Rain było skomplikowane w realizacji).
Ostatecznie Madison została brunetką z krótszymi włosami, nagość nie jest ostentacyjna, a wszystkie skomplikowane sceny udało się zrealizować. I efekt jest - zdaniem zarówno recenzentów i graczy - naprawdę przedni.
W ciągu dwóch miesięcy od premiery sprzedał się milion egzemplarzy, a kolejne pół ma się rozejść do końca roku (a gra ukazała się tylko na PS3).
Trailer gry Heavy Rain: