Heavy Rain: Twórcy niezadowoleni ze swojej gry
Rzadko się zdarza, aby twórcy tak otwarcie i ostro krytykowali swoje dzieła, jak zrobił to David Cage. Można wręcz powiedzieć, że szef Quantic Dream zrównał Heavy Rain z ziemią!
"W zasadzie, mogę powiedzieć, że w Heavy Rain nie podobało nam się nic. Naprawdę, byliśmy niezadowoleni z każdego elementu tej produkcji. Wydawało nam się, że wszystkie aspekty gry mogliśmy zrobić lepiej. Dotyczy to zarówno grafiki, jak i mechaniki. Właściwie wszystkiego" - powiedział Cage osłupiałym dziennikarzom serwisu Gamasutra, w najczęściej obecnie cytowanym przez branżę wywiadzie.
"Na szczęście wyciągnęliśmy wnioski podczas projektowania nowego silnika, który zostanie wykorzystany w najnowszym projekcie. Chcemy, żeby połączenie elementów interaktywnych i opowieści wypadło znacznie lepiej. Często wydaje nam się, że w Heavy Rain, w wielu miejscach brakowało tej równowagi. Pracujemy nad tym, aby to połączenie odbywało się bardziej płynnie i naturalnie" - dodał założyciel Quantic Dream.
Cage zapomniał dodać, że w jednej kwestii studio może być zadowolone. Chodzi oczywiście o wyniki sprzedaży. Jak poinformował sam szef studia podczas targów E3 w zeszłym roku, obsypana nagrodami produkcja znalazła ponad dwa miliony nabywców.
Heavy Rain - zdaniem krytyków, jedna z najlepszych produkcji, jakie zostały przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 3 (a dla wielu także najdoskonalsza przygodówka w ogóle) - jest fascynującą i oryginalną, choć również ciężką i mroczną, interaktywną opowieścią. Wcielamy się w niej w kilka różnych postaci i staramy się rozwikłać tajemniczą sprawę seryjnego zabójcy, zwanego Origami Killerem.
Już w najbliższy poniedziałek, podczas konferencji Sony w Los Angeles, David Cage przedstawi najnowszy projekt Quantic Dream. Aż strach pomyśleć, jak dobra będzie ta gra, jeśli studio uzna, że jest zadowolone...