Edukacyjne dodatki do LittleBigPlanet
Gry oraz konsole mogą służyć nie tylko zabawie, ale także... nauce.
W jednym z wywiadów wiceprezes europejskiego oddziału Sony zdradził, że firma wspiera wykorzystanie swoich konsol oraz gier w edukacji. Dodał też, że wkrótce wydane zostaną specjalne dodatki DLC do pierwszej i drugiej części LittleBigPlanet, które pomogą w nauce.
W rozmowie z serwisem MCV Ray Maguire, wiceprezes europejskiego oddziału Sony stwierdził, że konsole nadają się także do nauki. Jak mówi: "Konsole służą nie tylko do grania, są także zaawansowanymi odtwarzaczami multimediów. Nie ma powodu, dla którego nie możnaby było odtwarzać materiałów edukacyjnych, takich jak filmy czy muzyka, nie ma powodu, by nie można było prowadzić internetowych lekcje z poziomu takiej konsoli, jak PlayStation 3. Są także dowody na to, że growe technologie, jeśli wykorzystują treści zgodne z programem nauczania, zwiększają osiągnięcia studentów, ich zaangażowanie i obecność."
Jak dodaje Maguire, Sony stara się rozpowszechnić edukację za pomocą gier. Wkrótce wydane zostaną specjalne dodatki DLC do serii LittleBigPlanet przeznaczone dla... nauczycieli.
"LittleBigPlanet jest grą opartą na fizyce, w której możesz tworzyć swoje własne poziomy - tak jak robią to miliony. Zamierzamy stworzyć specjalne paczki, dzięki którym nauczyciele z wiedzą przedmiotową w takich dziedzinach, jak nauka, technologia, inżynieria czy matematyka stworzą poziomy z zawartością dostosowaną do konkretnego wieku" - twierdzi Maguire.
Na takich specjalnych mapkach uczniowie będą mogli grać i uczyć się wspólnie w klasie pod okiem nauczyciela. Ten z kolei będzie mógł w ramach pracy domowej zlecić im zaprojektowanie swojego własnego poziomu.
W nauce może także zostać wykorzystany... Move. Jak wyjaśnia Maguire, kontroler może pomóc koordynacji i na w-fie. Świetnie nadaje się też w sytuacjach, gdy szkoła nie ma zbyt dużo miejsca, aby móc swobodnie pograć w tenisa. Wówczas uruchamiany jest wirtualny tenis na PlayStation 3. Kontroler może przydać się również do nauki... matematyki (obliczenia związane z przebytą odległością rzuconego przedmiotu, czy czasu podróży).