Dlaczego porzucono StarCraft Ghost?
Wiadomość o anulowaniu projektu obiegła internet około pięć lat temu, jednak jak do te pory nie znaliśmy przyczyny tej decyzji.
Mike Morhaime, kapitan Blizzarda, postanowił wyjaśnić nam, dlaczego ta niezwykle ciekawie się zapowiadająca gra akcji w uniwersum StarCrafta wylądowała w koszu. Zrobił to podczas konferencji na imprezie DICE Summit 2011. Z tego, co powiedział, to StarCraft Ghost pożegnał się z życiem przez... World of Warcraft.
Po prostu Blizzard nie spodziewał się, iż World of Warcraft eksploduje tak nagle i że tak szybko zacznie zdobywać ogromną popularność. W zaistniałych okolicznościach "Zamieci" zabrakło zasobów, żeby jednocześnie prowadzić wszystkie projekty. A przecież mieli oni w terminarzu jeszcze StarCrafta II, który również był ważniejszy od StarCraft Ghost.
StarCraft Ghost miał być shooterem TPP, przeznaczonym na PlayStation 2, Xboksa i GameCube'a. Prace nad nim trwały dość długo, tym większe było zaskoczenie graczy, gdy Blizzard poinformował o ich przerwaniu. Jednak koniec końców jego decyzja okazała się słuszna, bo i World of Warcraft, i StarCraft II zarabiają grube miliony, o których StarCraft Ghost raczej nie mógłby pomarzyć.
A czy w przyszłości, kiedy będzie więcej czasu, Blizzard powróci do porzuconego pomysłu? Niestety, bardzo wątpliwe...