Zmarł współtwórca Fallouta i Skyrima

Był jedną z osób odpowiedzialnych za ostateczny wygląd trzeciej odsłony Fallouta i The Elder Scrolls V: Skyrim.

Gdyby nie on, te gry nie wyglądałyby tak samo. Adam Adamowicz, artysta koncepcyjny, znany z prac nad Falloutem 3 i The Elder Scrolls V: Skyrim, przegrał wieloletnią walkę z rakiem. Zmarł w ubiegłą środę, 8 lutego. Wspomniał o tym sam Todd Howard, CEO Bethesdy.

O śmierci Adamowicza dziennikarze dowiedzieli się z ust Howarda podczas gali Academy of Arts & Sciences Awards, na której The Elder Scrolls V: Skyrim otrzymał nagrodę dla najlepszego RPG-a ubiegłego roku.

"Skyrim wygrywa nagrodę dla najlepszego RPG-a. Todd ze wzruszeniem wspomina naszego kolegę i przyjaciela Adama, który przegrał walkę z rakiem ubiegłej nocy" - napisał na Twitterze Pete Hines, wiceprezes Bethesdy.

Reklama

Adamowicz kochał swoją pracę. "Wizualizowanie wszystkich aspektów wiarygodnego świata to naprawdę edukacyjne zajęcie. Każdego dnia mógłbym się uczyć jednocześnie o wielu różnych rzeczach, od silników motocyklowych po modę z lat pięćdziesiątych. To coś jak pisanie czy kręcenie filmu dokumentalnego dla National Geographic, tyle że w świecie science-fiction" - pisał na swoim blogu podczas prac nad Falloutem 3.

"Jeśli chodzi o tę pracę, myślę, że im więcej czytasz o wielu różnych tematach, tym lepiej jesteś wyposażony do kreowania głębi i realizmu, szczególnie w uniwersum fantasy. Fantastyka czerpiąca z elementów prawdziwego świata i odpowiednio rozwinięta może być najlepszym rozwiązaniem i świetnym punktem wyjściowym. Tak często powstaje żyzny grunt dla dodatkowych elementów fabularnych, które mogą wpłynąć na kostiumy, maszyny, a nawet motywy różnych osobowości pojawiających się w utworzonym świecie" - twierdził Adamowicz.

Adamowicz pracował w branży gier wideo od 2001 roku. W ubiegłym roku świętował swoje dziesięciolecie. Jego pierwszymi projektami były gry z serii Nightcaster, które ukazały się na pierwszego Xboksa.

Poniżej możecie obejrzeć kilka ostatnich projektów, nad którymi pracował Adam:

Dla nich premiery konsol to prawdziwy koszmar

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy