Zgadnijcie, jak Diablo III sprzedaje się w Polsce

Wymagania zarówno graczy, jak i wydawców, związane z Diablo III były ogromne. Jak grze Blizzardu powodzi się w Polsce?

Ciekawe, czy zgadniecie, w ilu egzemplarzach sprzedała się do tej pory! CD Projekt, dystrybutor Diablo III w Polsce, poinformował oficjalnie, że gra rozeszła się na terenie kraju w nakładzie 145 tysięcy egzemplarzy. Cały czas trwa proces uzupełniania jej zapasów w sklepach. Ostatnio trafiła do nich kolejna partia pudełek z najgorętszą produkcją tego roku.

Najlepszą sprzedaż Diablo III zanotowało, rzecz jasna, na samym początku. Podczas nocnej premiery, zorganizowanej przez CD Projekt, gra trafiła w ręce 17 tysięcy graczy. W sumie w czerwcu kupili oni przeszło 100 tysięcy egzemplarzy. Co ciekawe, produkcja Blizzardu nadal doskonale się sprzedaje. Jak informuje CD Projekt, każdego dnia z półek sklepowych/magazynowych znika tysiąc jej kopii.

Reklama

Jak na polskie warunki, powyższe wyniki to ogromny sukces, wystarczający, by otworzyć w siedzibie CD Projektu butelkę drogiego szampana (kto wie, może już to uczyniono). Jednak w porównaniu do rezultatów osiąganych przez Diablo III na świecie prezentują się one co najwyżej mocno przeciętnie. Z oficjalnych informacji od Activision, zachodniego wydawcy gry, wiemy, że w ciągu półtora miesiąca od premiery sprzedała się ona w 10 milionach kopii.

Ktoś może powiedzieć, że 10 milionów to - porównując z takim Call of Duty na przykład - wcale nie taki wyśmienity wynik (w końcu mówimy o Diablo!). Trzeba jednak pamiętać, że kontynuacja kultowej serii trafiła (przynajmniej póki co) wyłącznie na pecety. A tutaj skala trudności w osiąganiu sukcesów przez wydawców gier wideo jest zupełnie inna...

Prace nad ekranizacją Uncharted ruszają od nowa

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy