Z kim powalczymy w Borderlands 2?
Główny cel w Borderlands 2? Wybić wszystkich przeciwników. A tych będzie bardzo dużo - na nudę gracze nie powinni narzekać, bowiem w jednym z wywiadów twórcy gry zdradzili, że będzie ich około 300 rodzajów.
W rozmowie z serwisem Joystiq Jasper Foreman, główny programista od AI w Gearbox Software, ujawnił, że co prawda w Borderlands 2 pojawi się od 15 do 20 typów wrogów, ale każdy z nich występować będzie w wielu wersjach.
Tak więc ostateczna liczba modeli przeciwników może sięgnąć nawet 300. Poniżej znajdziecie listę kilku ujawnionych przez Foremana klas oponentów:
- Skags - psi przeciwnicy znani z poprzedniej części. Nowym ich wariantem będą Baddass Skags, którzy wprawdzie pojawili się w pierwszej odsłonie, ale teraz będą wyjątkowo groźni - podobnie jak w poprzedniej części potrafią zadawać obrażenia od żywiołów (m.in. ogień i elektryczność), ale nowością będzie możliwość zwiększenia poziomu życia i szybkości kręcących się wokół niego mniejszych stworów, a także wyposażenia je w specjalne moce, takie jak np. umiejętność atakowania elektrycznością.
- Bandits - kolejna klasa znana z oryginału. Jedną z jej nowych wersji będą Marauders, którzy potrafią w inteligentny sposób wykorzystywać otoczenie do własnych celów - mogą więc skakać czy przemieszczać się po dachach, by dotrzeć do gracza.
- Goliath - ogromnych rozmiarów przeciwnik, którego głównym celem jest zabicie gracza. Wszystkie warianty w tej klasie noszą hełm, który pozwala im obserwować teren w linii prostej. Odstrzelenie tego swoistego nakrycia głowy sprawi, że Goliath wpadnie w szał, zadając obrażenia wszystkim znajdującym się koło niego postaciom - nie tylko graczowi, ale także i oponentom kierowanym przez AI.
- Threshers - pustynne robaki z mackami. Potrafią uderzyć głową w ziemię, podczas gdy mackami atakują inny obszar. Wariant Wormhole posiada kolce na całym ciele i potrafi wezwać potwora, który uwięzi gracza w jednym miejscu. Z kolei Tresher w wersji Tadpole posiada umiejętność wyskakiwania spod ziemi i atakowania z powietrza.
- Loaders - roboty bojowe zarządzane przez Handsome Jacka. WAR Loaders przypominają czołgi, zaś BUL Loader mogą zamienić się w maszynę przypominającą buldożera.
- Surveyors - małe roboty medyczne, które latają po polu bitwy i leczą sojuszników.
- Constructors - ogromne i rzadko spotykane roboty, które mogą tworzyć na polu walki inne, mniejsze maszyny. W ich oku znajduje się czujnik - po strzeleniu w niego proces budowy nowych robotów zostaje przerwany. Constructors posiadają jednak na swoim wyposażeniu rakiety, lasery i bomby nuklearne, którymi może bronić się przed postacią gracza.