XCOM: Enemy Unknown - nowe informacje
Zapowiedź XCOM: Enemy Unknown - strategii w stylu poprzednich odsłon cyklu - była sporą niespodzianką. W sieci pojawiło się kilka nowych informacji o grze, a także garść pierwszych screenów z produkcji.
W serwisie magazynu Game Informer pojawiło się krótkie FAQ poświęcone XCOM: Enemy Unknown. Dowiedzieliśmy się z niego kilku ciekawych informacji o grze.
Akcja produkcji osadzona zostanie po wydarzeniach z powstającego FPS-a XCOM. Ten ostatni przedstawi graczom pierwszy atak kosmitów na USA, z kolei dzieło studia Firaxis Games zaprezentuje nam już to, co dziać się będzie w czasie otwartego konfliktu z obcymi.
Rozgrywka w XCOM: Enemy Unknown podzielona będzie na dwa elementy. W pierwszym w czasie rzeczywistym prowadzić będziemy działania na mapie świata. Gracze będą na niej badać technologię obcych, zlecać inżynierom i szefom fabryk produkcję i współpracować z obywatelami, których będzie trzeba przekonać do naszych racji, aby finansowali organizację XCOM.
Do tego w czasie zabawy będziemy przechwytywać statki kosmitów przy wykorzystaniu myśliwców, rozwijać naszych żołnierzy i rekrutować nowych, a także wysyłać transporty angażując wrogów do walki naziemnej.
Kiedy wysłany przez graczy transport powietrzny dotrze do celu, gra przełączy się na widok taktyczny, w którym będziemy dowodzić zespołem żołnierzy. Tym, co sprawi, że XCOM: Enemy Unknown nie będzie remake'iem, a "nowym wyobrażeniem" oryginału z 1994 roku, jest m.in. fakt, że nasi podkomendni będą opisani innymi statystykami niż w pierwowzorze.
Twórcy gry mają zamiar usprawnić mechanizmy rozgrywki nowej wersji, usuwając wiele elementów związanych z mikrozarządzaniem, ale zaznaczają, że nie chcą "upraszczać" produkcji. Developerzy chcą pozbyć się tylko "nudnych i nieciekawych" rzeczy. Dowodzeni przez nas żołnierze wciąż będą mogli umrzeć, nie zabraknie też mgły wojny i zakresu pola widzenia bohaterów.Poniżej możecie zobaczyć trzy pierwsze screeny z XCOM: Enemy Unknown.