XCOM: Enemy Unknown - gra dla wszystkich?

Studio Firaxis, które pracuje nad nową odsłoną cyklu XCOM (UFO), chce, by produkcja spodobała się zarówno miłośnikom RTS-ów, RPG-ów i gier akcji.

Sid Meier, dyrektor rozwoju kreatywnego z Firaxis, oznajmił, że wraz z kolegami z zespołu chce, by XCOM: Enemy Unknown dotarło do ogromnej grupy graczy. I do tych, którzy lubią RTS-y, i do tych, którzy przepadają za RPG-ami, i do tych, którzy uwielbiają sobie postrzelać.

"W XCOM znajdziecie wiele fajnych elementów pochodzących z tych gatunków gier, połączonych w interesującą kompozycję" - poinformował Meier.

"Naszym celem jest dotarcie do tych wszystkich graczy i przedstawienie im sposobu rozgrywki, którego do tej pory nie znali" - dodał Meier.

Reklama

XCOM: Enemy Unknown to sequel doskonałej serii, zapoczątkowanej w latach dziewięćdziesiątych, której gracze domagali się od dłuższego czasu. Pracujące nad nim studio Firaxis to doskonale znana ekipa, kojarzona przede wszystkim z serią Sid Meier's Civilization.

Sid Meier, chyba najważniejsza osoba w zespole, powiedział tuż po oficjalnej zapowiedzi XCOM: Enemy Unknown, że Firaxis było idealnym wyborem dla takiej gry. Przyznał, że wraz z kolegami bardzo chciał otrzymać możliwość stworzenia właśnie tego tytułu.

"Kochaliśmy pierwowzór i byliśmy przekonani, że moglibyśmy zrobić wiele ciekawego z tą grą" - oznajmił Sid Meier.

XCOM: Enemy Unknown zostało zapowiedziane na początku tego roku. Gra ukaże się prawdopodobnie wyłącznie na pecetach, jeszcze w tym roku. Obecnie w sieci można obejrzeć kilka materiałów wideo, prezentujących ją w akcji.

Od kilku lat trwają też prace nad inną grą pod tytułem XCOM, również nawiązującą do doskonałej serii strategii z lat dziewięćdziesiątych, ale będącą shooterem. Miała się ona ukazać już w zeszłym roku, później premierę przesunięto na 2012, ale ostatecznie opóźniono ją aż na 2013.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy