Wywiad z twórcą Fallout New Vegas

Poznajmy kolejnego członka ekipy Obsidiana - aktualnie ciężko pracującego nad Falloutem New Vegas, Josha Swayera, Kierownika Projektu.

Dowiedzieliśmy się więcej na temat jego obowiązków związanych z tym projektem (które są całkiem ważne), najlepszych momentów kariery a także pasjach którym się oddaje wychodząc z biura.

Czym się zajmujesz w Obsidianie?

Josh Swayer: - Jestem kierownikiem projektu a także głównym projektantem Fallauta New Vegas. Jestem odpowiedzialny za całokształt gry a także za tworzenie zaawansowanych elementów gry, a także całego systemu. Pomagam koordynować prace nad produktem i prowadzę cały zespół, generalnie pomagam ludziom w obrać odpowiedni kierunek w pracy nad tym projektem jako całością.

Reklama

Nad jakimi grami już pracowałeś?

- Przygodę z tą branżą zacząłem od pracy nad serią Icewind Dale. Pracowałem także przy Neverwinter Nights 2 a także dorzuciłem swoje dwa grosze do nadchodzącego Alpha Protocol.

Co jest najlepszą/najgorszą częścią twojej pracy?

- Naprawdę sprawia mi przyjemność patrzenie jak ludzie tworzą niesamowite rzeczy. Mało rzeczy sprawia mi większą radość niż chodzenie wokół i pokazywanie ludziom nową fajną opcję, zwierzaka, animacje, ikonę, ekran ładowania czy efekt w grze. Zdecydowanie najgorszą częścią mojej pracy jest poradzenie sobie z anulowaniem projektu.

Czy są jakieś radosne fakty związane z Obsydianem którymi chciałbyś się z nami podzielić?

- W grudniu 2008 przeprowadziliśmy się z Santa Ana do Irvine. Właściciele poświęcili ogromną ilość czasu i zaangażowania w koordynacje rozwoju nowego studia i to jest fantastyczne. Biuro wygląda świetnie i panuje w nim niepowtarzalny klimat.

Jak dostałeś się do tej branży? Masz jakieś podpowiedzi dla ludzi chcących się do niej dostać?

- Na studiach, nauczyłem się obsługiwać HTML i Flash. Zrobiłem kilka kontraktowanych projektów związanych z produkcją stron internetowych aczkolwiek nigdy nie przypuszczałem że doprowadzi mnie to do branży gier komputerowych. Jeden z moich przyjaciół powiedział mi że Black Isle Studios zatrudnia projektantów stron www do nieogłoszonego jeszcze projektu. Złożyłem aplikację i napisałem chaotyczny list motywacyjny, i z perspektywy czasu jestem zaskoczony że udało mu się przebrnąć przez pierwszą rundę. Szczęśliwie byłem jednym z 3 z grupy 59 aplikujących którzy znali Flash. Project okazał się być Planescape: Torment i dostałem tą pracę. Z biegiem czasu zostałem administratorem wszystkich stron Black Isle. Po tym jak zatruwałem przez jakiś czas życie Feargusowi, pozwolił mi pracować jako młodszy projektant przy oryginalnym Icewind Dale.

- Co do dostania się do branży zawsze powtarzam ludziom żeby robili mody I zgłaszali się do pracy w QA (testowanie jakości). Robienie modów pomaga ci zrozumieć od podszewki jak dana gra funkcjonuje i pokazuje determinacje do poświęcania czasu aby coś z nią zrobić. Nie musisz robić dużych modów, każdy mod jest dobry, jeżeli jest interesujący i dobrze wykonany. Praca testera sprawia że stajesz się integralną częścią procesu produkcji gry, rozwija twoją zdolność do krytycznego myślenia a także umożliwia Ci kontakt z wydawcami.

Co było najlepszym momentem w twojej dotychczasowej karierze?

- Gdy dorastałem , Brian Fargo był jednym z moich bohaterów. Praca dla Black Isle była niesamowita dlatego że Intarplay zrobiło Bard`s Tale, pierwszego CRPG w którego grałem. Po tym jak Icewind Dale trafiło do sprzedaży, Brian wysłał do Feargusa maila w którym napisał że przeszedł cała grę i naprawdę mu się podobała. Tak więc pomimo faktu że najlepszy moment w mojej karierze nastąpił rok po rozpoczęciu mojej kariery developerskiej uważam że ciężko będzie to przebić.

Która twoim osobistym zdaniem gra jest grą wszechczasów?

- Mam trzy ulubione tytuły: oryginalny Pool of Radiance, Darklands i oryginalny Fallout, wszystkie mają swoje wady i cechy charakterystyczne ale właśnie te trzy tytuły są tymi które wciągnęły mnie bardziej niż inne. Są to także tytuły do których mogę wrócić bez poczucia że zestarzały się w złym stylu.

Na wydanie jakich gier czekasz?

- Czekam na Alpha Protocol i bardzo chciałbym zagrać w Splinter Cell: Conviction. Czekam także na Brink bo zawsze byłem fanem Splash Damage od czasów Wolfenstein: Enemy Territory, mojej ulubionej wieloosobowej strzelanki zespołowej. Choć prawdopodobnie nie będę mógł w nie pograć przez jakis czas gdyż mam zaległości, z ok. 12 grami z 2009 i początku 2010 roku, które muszę nadrobić.

Co sprawia że rano wstajesz z łóżka?

- To zmienia sie z czasem, lecz od kiedy dostałem się do branży gier komputerowych chciałem pracować przy jakiejś częsci Fallouta, zajęło to tylko 11 lat, ale lepiej późno niż wcale.

Jaka była najgorsza praca jaką wykonywałeś?

- Na studiach pracowałem dorywczo przez jedną noc w fabryce krążków cebulowych. To było straszne. Pociłem się sokiem z cebuli przez kolejny miesiąc po tej jednej nocy w fabryce.

Jako osoba pochodząca z Wisconsin co myślisz o Brecie Favre?

- Jestem fanem Pacersów i pomimo tego że nie oglądam football to odruchowo będę przeklinał ludzi którzy będą zniesławiać "Paczkę" (takich jak Frank Kowalkowski, główny programista F:NV) Poza moim generalnym szokiem , że Fabre przeszedł do Vikingsów, to nie mam wyrobionej opinii na ten temat, ale hey, przynajmniej nie poszedł do Bearsów.

Masz jakieś inne hobby czy zainteresowania? Co lubisz robić w swoim wolnym czasie?

- Lubię się uczyć nowych rzeczy ale nie poświęcam zbyt dużo czasu jednemu konkretnemu zajęciu. Lubię remontować stare (lata 60, 70) motocykle, jeździć na wycieczki motocyklowe i generalnie wyjeżdżać poza miasto kiedy tylko mam kilka dni wolnego.

Dziękujemy za rozmowę.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Haven
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy