Wydadzą dziesiątki milionów na promocję gry
Ubisoft zamierza powalczyć o miano najlepszej premiery tego roku dla Assassin's Creed 3. W tym celu wyda przeszło 20 milionów złotych na jego kampanię marketingową. I to tylko w Wielkiej Brytanii!
4 miliony funtów, a więc 20,7 miliona złotych - tyle brytyjski oddział Ubisoftu zainwestuje w promocję Assassin's Creed 3 w swoim kraju. To najwyższy budżet marketingowy w historii całej marki!
Mówi się, że największe szanse na zdobycie tytułu numeru jeden wśród najlepiej sprzedających się gier tego roku mają FIFA 13 (już po premierze) oraz Call of Duty: Black Ops 2 (jeszcze przed). Jednak do tej dwójki coraz częściej dodaje się trzeciego gracza właśnie w postaci Assassin's Creed 3.
Pierwsze - i to duże - reklamy Assassin's Creed 3 można było zobaczyć już w trakcie imprezy Eurogamer Expo, która miała miejsce w minionym tygodniu. Ale to dopiero początek. Brytyjczycy zobaczą plakaty i billboardy także w wielu innych miejscach, a także, rzecz jasna, w internecie.
Matt Benson, starszy brand manager z brytyjskiego Ubisoftu, podkreślił, że premiera Assassin's Creed 3 to kulminacja trzyletnich, ciężkich prac.
Tak dużemu wydarzeniu musi towarzyszyć ogromna kampania marketingowa, którą będziemy obserwować nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale i w kilkunastu czy kilkudziesięciu innych krajach, w tym w Polsce (choć u nas nie będzie ona z pewnością aż tak widowiskowa).
Assassin's Creed 3 pojawi się najpierw na konsolach - w Ameryce Północnej 30 października, a w Europie dzień później. Dłużej będą musieli poczekać pecetowcy, którzy zagrają w grę dopiero 20 listopada w Ameryce Północnej i 23 listopada w Europie.