World of Warcraft w Fabryce Słów

Wyniszczone przez straszliwą wojnę królestwa Azeroth z trudem wznoszą się z ruin. Pokój wciąż nie jest pewny, równowaga pomiędzy stronami konfliktu jest wyjątkowo krucha. Wystarczy, że zadmie Wicher Wojny, by drobna iskra na powrót wznieciła pożogę. A wiatr właśnie się wzmaga...

Fabryka Słów prezentuje "World of Warcraft: Wichry wojny" cyklu Jaina Proudmoore, pierwszą w historii wydawnictwa powieść osadzoną w legendarnym świecie Warcraft firmy Blizzard, jednego z najlepiej rozpoznawalnych i najpopularniejszych producentów gier komputerowych na świecie.

Od 1994 r. Warcraft ewoluował z pasjonującej, lecz nieskomplikowanej gry z elementami strategii do gigantycznego wirtualnego świata, w którym w codziennych rozgrywkach bierze udział blisko 10 milionów graczy. Świat ten dawno już doczekał się potężnej warstwy fabularnej - ma własną mitologię, historię, własne legendy i własnych bohaterów.

Reklama

Takich jak Lady Jaina Proudmoore, jedna z najpotężniejszych czarodziejek świata Azeroth. To właśnie jej historię opowiada cykl zapoczątkowany tomem "Wichry wojny". Autorka powieści, Christie Golden to jedna z najbardziej doświadczonych i utytułowanych pisarek podejmujących się adaptacji gier do wersji książkowych. W swoim dorobku ma blisko 30 powieści osadzonych w realiach kultowych światów Advanced Dungeons &Dragons - Ravenloft i Forgotten Realms, Star Wars, Star Trek oraz należących do Blizzarda - Starcraft i Warcraft. Powieścią z tego ostatniego uniwersum, Arthas: Rise of the Lich King, Christie Golden po raz pierwszy zdobyła listę bestsellerów New York Timesa.

W "Wichrach wojny" na czytelnika czeka wszystko to, co powinno legitymować dobra powieść rozrywkową: bohater, adrenalina, akcja i niemożliwe do realizacji zadanie. Jednak największym atutem tej historii jest jej świat. Pulsujący, barwny, żywy, wręcz hipnotyczny. Pełen analogii i aluzji do legend, niesamowitych opowieści oraz klasyki literatury. Zmienny - oczarowujący feerią barw i przerażający grozą swojej mrocznej strony.

W ciągu 22 lat swojej historii Warcraft stał się swoistą baśnią przełomu naszych wieków - heroicznym eposem wirtualnego świata. Dowodem na to, że magia może istnieć nawet w świecie wewnątrz serwerów.

Premiera 16 listopada.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama