Władca Pierścieni odniósł sukces
Chodzi oczywiście o zmianę modelu biznesowego Lord of the Rings Online na bezpłatny.
Co prawda, w Polsce (i ogólnie w Europie) nie możemy jeszcze bawić się za darmo, ale Amerykanie mogą - i są tym zachwyceni. Niedawno dowiedzieliśmy się, iż start darmowego Lord of the Rings Online w Europie został opóźniony, jednak w Stanach Zjednoczonych odbył się planowo. I jak poinformowała Kate Paiz, producentka gry, podczas wystąpienia na konferencji GDC Online 2010, przejście na model bezpłatny zakończyło się sukcesem.
Od kiedy Amerykanie mogą grać w Lord of the Rings Online za darmo (czyli zaledwie od kilku tygodni), założyli oni już milion nowych kont, a obroty wzrosły dwukrotnie. To niewątpliwie duży sukces, który prawdopodobnie uda się powtórzyć, kiedy darmowy model dotrze wreszcie do Europy.
Paiz poinformowała, że zmiana modelu biznesowego Lord of the Rings Online nie została wymuszona kłopotami gry, lecz nastąpiła a wyniku zwykłej kalkulacji, z której wyszło, że będzie to opłacalny krok. Cóż, marketingowcy studia Turbine nie mylili się ani odrobinę.
Lord of the Rings Online to już druga gra MMO autorstwa Turbine, która została udostępniona graczom zupełnie za darmo (zabawa jest darmowa, płatne są jedynie mikrotransakcje). Pierwszą było Dungeons & Dragons Online.