Reklama

W USA wzrasta liczba grających dzieci

Jedna z popularnych w Stanach Zjednoczonych firm badawczych przedstawiła wyniki swojej ostatniej pracy. Otóż okazuje się, że w tym kraju z roku na rok wzrasta liczba grających dzieci.

To, że gry są popularną formą rozrywki, wiadomo nie od dziś. Potwierdzają to jednak badania NPD Group. Wynika z nich, że w USA od 2009 roku o 12,68 proc. wzrosła liczba grających dzieci w wieku 2-17 lat. Okazuje się, że około 90% dzieciaków w tym przedziale wiekowym gra w gry. Stanowi to ponad 64 milionów dzieci w całych Stanach Zjednoczonych.

Najszybszy wzrost NPD Group zanotowało w przedziale wiekowym 2 do 5 lat, który wyniósł 17% w porównaniu z badaniami sprzed dwóch lat. Jak się okazuje, coraz bardziej do gier przekonują się dziewczyny w wieku 15-17 lat. Tam również zaobserwowano szybką dynamikę wzrostu zainteresowaniem grami.

Reklama

"Przez ostatni rok udało nam się ustalić, że dzieci stanowią aż 44% klientów kupujących oprogramowanie. Są więc bardzo ważnym segmentem konsumentów w branży gier" - twierdzi Anita Frazier z NPD Group. "Wiedza o tym, jak dzieci gospodarują swoim czasem i dolarami w tradycyjnych, jak i nietradycyjnych sklepach, to klucz do sukcesu, który pozwoli zainteresować potencjalnych klientów i odpowiednio ich zaangażować" - mówi analityk.

Wzrost zainteresowania grami przekłada się też na to, jak dzieli się obecnie tort oprogramowania w ramach sprzętu mobilnego. W 2009 roku gry stanowiły 8% aplikacji zainstalowanych u przeciętnego Amerykanina. Teraz jest to 38%.

Oprócz tego NPD Group potwierdziło, że wzrosła także dostępność urządzeń wykorzystujących systemy iOS i Android, dzięki czemu więcej młodszych użytkowników może sięgać teraz po gry na telefony komórkowe. Co ciekawe, nie tylko liczba młodych graczy cały czas rośnie. Także ich rodzice coraz częściej korzystają z gier, zarówno za pomocą urządzeń mobilnych, przeglądarek internetowych oraz poprzez popularne portale społecznościowe.

Czy brutalne gry wywołują agresywne zachowania?

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy