W 2014 roku rynek PC przebije konsole

Podczas ostatniej konferencji nVidii w Los Angeles przedstawiono wyniki analizy proporcji między rynkiem PC a konsolami.

Wykresy sporządzone przez firmę DFC Intelligence wyraźnie wskazują, że w roku 2014 pecety znów będą wiodły prym. A to dzięki nowym formom płatności w grach sieciowych.

Powyższy wykres sporządzono głównie w oparciu o statystyki rozwoju gier free-to-play, które dzięki systemowi mikropłatności przynoszą spory zastrzyk gotówki twórcom. Kluczem do odwrócenia trendu dominacji wyników sprzedaży gier konsolowych nad pecetowymi ma być fakt, że na PC możliwy jest nie tylko zakup gry, lecz również wydawanie dodatkowych sum podczas rozgrywki.

Reklama

Przykładami są League of Legends i World of Tanks, mogące się pochwalić wielomilionową społecznością. Nie należy też zapominać o abonamentowym gigancie, czyli World of Warcraft oraz o nadchodzącym Star Wars: The Old Republic, które - jeśli będzie się prężnie rozwijać - także przyczyni się do ewolucji rynku.

Warto jednak pamiętać, że twórcy gier opartych na mikropłatnościach nie zapominają o konsolach. Na model free-to-play zdecydowano się choćby w przypadku DC Universe Online, które jest dostępne również na PlayStation 3. Kolejną próbą zbadania tej rynkowej niszy będzie powstający shooter Tribes: Ascend.

Wyniki badań DFC Intelligence mogą być zatem budujące dla posiadaczy PC, jednak nie zapominajmy, że prognozy wybiegające kilka lat naprzód mogą obrócić się w pył, jeśli dojdzie do jakiejś istotnej zmiany trendów.

Na koniec - tak zdaniem DFC będzie rysować się stosunek sprzedaży cyfrowej do pudełkowej na PC:

Dowiedz się, dlaczego przenośna konsola Nintendo nie stanowi konkurencji dla PS Vita

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy