VIII Festiwal Gier już w kwietniu
Ósma edycja Festiwalu Gier, która odbędzie się 19 i 20 kwietnia 2012 roku w mieście Utrecht w Holandii, skoncentrowana jest na zmieniającym się krajobrazie przemysłu gier.
W czasie wydarzenia omówione zostaną najnowsze trendy branży oraz to, w jaki sposób wpływają one na bieżące mechanizmy biznesu na świecie.
Wraz ze wzrostem roli gier społecznościowych oraz możliwości nieograniczonej rozrywki na telefonach komórkowych i tabletach, doszliśmy do punktu zwrotnego. Sieci dystrybucji pojawiają się wszędzie, konkurencja między nimi rośnie, a ochrona własności intelektualnej jest coraz trudniejsza. Prezentacje i panele dyskusyjne tegorocznego Festiwalu Gier skupią się na umiejętnościach niezbędnych do przetrwania w tym zmieniającym się środowisku.
Dzięki eksplozji na rynku platform ważniejszym niż kiedykolwiek jest wiedzieć, która z nich oferuje najlepsze możliwości dla Twojego produktu, a także co ten wybór oznacza dla dalszego rozwoju. Alessandro Bovenzi, menedżer ds. relacji z europejskimi klientami w SCEE, opowie, jak niezależni programiści mogą uczynić gry hitami - zarówno na, jak i poza PlayStation Store. Volker Dressel, dyrektor marketingu w InnoGames, stanie w obronie twierdzenia, że gatunek free-to-play ma zamiar zawładnąć graniem wieloplatformowym. Bardziej techniczny punkt widzenia zapewni Aleksander Krug, dyrektor zarządzający Softgames, który wyjaśni dlaczego HTML5 oferuje najlepsze możliwości rozwoju gier na różne platformy.
Choć dane na temat sprzedaży aplikacji są łatwo dostępne, najważniejsze spostrzeżenia wymagają dokładnej analizy. Gert Jan Spriensma, analityk danych w Distimo, wykorzysta informacje z AppStore, aby wyjaśnić do&dont's wydawania aplikacji. Rolę analizy w marketingu gier indie dla masowej lub zawężonej grupy docelowej omówi wiceprezydent ds. marketingu MoMinis, Eyal Rabinowicz.
Jedną z najważniejszych rzeczy dla wszystkich stron zaangażowanych w tworzenie jest zawsze zarabianie pieniędzy. Najłatwiej to osiągnąć, jeśli nikt inny nie opublikuje poodobnej gry w tym samym czasie. Dr Leonhard Reis, radca prawny z Hausmaninger Kletter, specjalista ds. własności intelektualnej, wyjaśni, jak chronić kluczowe wartości gry jako tajemnice handlowe i ustrzec jej koncepcje od piractwa.
Gdy produkt jest stworzony, musi utorować sobie drogę do rynku. Alex Dale, dyrektor marketingu z King.com, omówi proces powstania gatunku gier online i spojrzy na nowe modele oraz sposoby utrzymania stałej grupy użytkowników. Richard van der Giessen podzieli się swoimi doświadczeniami w kwestii fundamentalnego znaczenia języka dla pełnego doświadczenia gracza. Jako prezes i założyciel U-TRAX wyjaśni, jaką rolę w procesie rozwoju gry odgrywa lokalizacja, a także w jaki sposób może ona doprowadzić do sukcesu finansowego.
(Informacja prasowa)