Unreal Engine 4 najpierw dla konsol przyszłej generacji

Przyzwyczailiśmy się już, że technologia Epic Games i kolejne wersje silników Unreal Engine przygotowywane były zawsze w pierwszej kolejności z myślą o PC.

Tym większym zaskoczeniem jest więc zmiana polityki firmy.

Tim Sweeney z Epic udzielił ciekawego wywiadu serwisowi TG Daily, w którym przyznał, że w chwili obecnej to konsole są traktowane priorytetowo przez jego firmę. - Czwarta wersja technologii [czyt. Unreal Engine 4] będzie celowała w konsole nowej generacji - następców Xboxa 360 Microsoftu, PlayStation 3 Sony i - jeśli Nintendo dostarczy równie potężną swoją przyszłą konsolę - również w nią. Pecety dostaną swoją wersję później, będą musiały poczekać.

Sweeney oczywiście nie skreśla już Unreal Engine 3, który jest masowo wykorzystywany w najnowszych grach. Według niego, przed trzecią generacją technologii jeszcze długie życie. Podkreślił też, że będzie ona udoskonalana przez cały czas panowania konsol obecnej generacji. - Można więc oczekiwać, że wypuścimy nową wersję gdzieś w 2011 lub 2012 roku. - dodał.

Reklama

Czyżby więc konsole przyszłej generacji miały zadebiutować już za 3-4 lata? W końcu Sony wielokrotnie zarzekało się, że PlayStation 3 celuje w około dziesięcioletni okres obecności na rynku...

Gry-Online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy