Unreal Engine 3 z obsługą technologii 3D
W trakcie imprezy GDC Online studio Epic Games ogłosiło, że zawarło umowę z firmą Darkworks, twórcą technologii TriOviz 3D.
Dzięki temu twórcy Gears of War zaimplementują ją do silnika Unreal Engine 3. Oznacza to, że producenci gier opartych na tym enginie będą mogli w prosty sposób tworzyć produkcje w 3D. W trakcie prezentacji na targach GDC Online Mark Rein, wiceprezes Epic Games zaprezentował w akcji TriOviz 3D w stworzonym na Unreal Engine 3 demie - pokazano m.in. interfejs znany z pierwszego Dead Space'a.
Developerzy otrzymają możliwość tworzenia gier w stereoskopowym 3D już w przyszłym miesiącu. Nie będzie ona jednak darmowa - by skorzystać z technologii firmy Darkworks będzie trzeba uiścić dodatkową opłatę już po wydaniu danej produkcji.
Jak jednak zaznacza Grady Hannah z Darkworks, implementacja 3D w grach nie będzie odbywać się automatycznie. "Technologia będzie zintegrowana z silnikiem, tak jak shadery, ale artyści wciąż muszą nad nią pracować" - wyjaśnia.
Inną ważną rzeczą jest fakt, że TriOviz 3D będzie wspierać tylko 3D Vision od Nvidii. Więc aby przenieść grę w prawdziwym trójwymiarze na konsole, najpierw należy stworzyć prototyp na PC, a potem dostosować go do potrzeb Xboksa 360, czy PlayStation 3.
Najistotniejsze z punktu widzenia graczy jest to, że granie w 3D w produkcje oparte na Unreal Engine 3 nie będzie drogie. Technologia wspierać będzie bowiem zarówno standardowe telewizory 3D, jak i zwykłe odbiorniki. W tym ostatnim przypadku mówimy jednak o tzw. anaglificznym 3D, a do uzyskania efektu wymagane będzie założenie specjalnych karmazynowo-zielonych okularów dołączanych do każdego egzemplarza gry. Uwierzymy, jak zobaczymy...