Twórcy Street Fightera stawiają na rynek PC

Sporym zaskoczeniem dla graczy była zapowiedź PC-towych wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition i Street Fighter X Tekken.

Czy oznacza to, że komputery stają się dla Capcomu coraz ważniejsze? Przedstawiciele firmy twierdzą, że tak.

Christian Svensson, wiceprezes Capcomu, na forum Capcom Unity odpowiedział na kilka pytań zadanych przez użytkowników. Jedno z nich dotyczyło zaangażowania firmy w rynek PC.

Powiedział między innymi, że w całej firmie do tej pory było zaledwie kilka osób wspomagających PC-ty, jako platformę - jedną z nich był m.in. sam Svennson. Jak tłumaczył, dla niego komputery są ważne nie tylko ze względu na możliwość poszerzenia potencjalnej liczby odbiorców, ale głównie dlatego, iż to właśnie rynek PC "uczył firmę".

Reklama

Chodzi tu oczywiście o fakt, że platformy, na które wydawane były gry Capcomu, rozwijały się dzięki rozwiązaniom zastosowanym w pierwszej kolejności na pecetach.

"Bycie globalną firmą oznacza dostarczanie swoich produktów na wszystkie platformy. Wraz z ciągłym otwieraniem się na takie rynki, jak te w Rosji, Chinach, Korei i Brazylii, PC staje się coraz ważniejszy, jako że jest główną platformą na tych terytoriach" - pisze Svensson.

"W ciągu wielu lat nasi producenci uczyli się o rynku PC i o tym, jak różni się on od dobrze znanych im konsol. Zrozumcie - PC-ty w Japonii mają krótką historię (choć w ostatnich latach ich udział wzrasta, głównie w segmencie sieciówek), dlatego też nasze doświadczenia z nimi są często inne od tych nabytych przez zachodnich twórców" - dodaje wiceprezes Capcomu.

"PC-ty stają się coraz ważniejsze w Capcomie. Zarówno ja, z amerykańskiego oddziału, jak i nasze europejskie ekipy, proszą o PC-towe wersje nowych gier. Mamy więcej tytułów, które ukażą się na komputerach, niż kiedykolwiek wcześniej (np. Resident Evil: Operation Raccoon City, Dead Rising 2: Off the Record, Super Street Fighter IV: Arcade Edition, itd.)" - kontynuuje Christian Svensson.

"Na spotkaniach, gdzie zapadają decyzje o produkcji, nasze szefostwo w Japonii często jest jedną z pierwszych instancji, które proszą producentów o PC-towe wersje" - kończy swoją wypowiedź przedstawiciel Capcomu.

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy